Nekromanti Stilrent?

Badanka

Veteran
hejsan, tänkte fråga er vad för slags stil era RPs brukar ha när ni spelar neotech.

och vilken stil som varit roligast.

Mina spelare brukar som standard vara övermatrixade smågothare, med långrockar, långt hår och kängor,

Men den roligaste outfitten som burits har tyvärr varit en vit kostym i äkta pimpstil, med kedjor, lackskor, käpp och hatt.
så det har inte vart så roligt.

Boboliwsy

Warrior
Tja
Mina spelare brukar tyvärr inte ha nån särskild stil... det är antingen kostym eller normala kläder (jeans och t-shirt) som gäller.
Långrockar (speciellt en viss FAD/3M SCSC-2) brukar dock användas ganska flitigt, då det är lätt att gömma vapen under :gremsmile:

Men som sagt, mina spelare är ganska tråkiga när det gäller deras karaktärers klädstil.
En rolig grej dock är utvecklingen av en spelares karaktär. Han gick från att vara uteliggare med trasiga kläder till att, sist vi spelade, bestämma sig för att inhandla en komplett garderob med kostymer, fin-skor med mera.

//Boboliwsy

zokie

Veteran
PIMP är helt klart en stil som saknas i grundboken^ ^
Annars brukar vi komma på något extra flottigt, typ golfkläder och en golf bag. Spelar vi kvinnliga RP så är de så gott som alltid lättklädda och har 16_< i PER

Rage

Veteran
Tyvärr så mina spelare inte heller någon speciell stil, om man inte slår framnågot speciellt på en tabell. T ex med i överlevnadskult, kamokläder eller något liknande.

Men om jag som SL kräver en beskrivning av stilen så skapar de/tar en stil. Annars har de kostym fina/kläder eller normala kläder om de är fattiga.

Vi har i alla fall klarat oss ifrån det mesta av fejkgoffandet.
Annars verkar det som läderjacka/jeans är rätt vanligt, medans kammo är det helt klart vanligaste.

G

Guest

Guest
Brukar vara rätt så bissara kreationer eftersom vi gillar att kläma in så mycket Cyberpunk [vilket har resulterat i att vi inte längre spelar n2] som möjligt.

Men allt avgörs av vilken uppväxt man har osv... Men inga jeans och t-shirts i min värld inte... Trist.
En sann cyberpunkare vill skilja sig från mängden och det gör man inte med jeans och t-shirts...

Mvh
Lexx - Möte med RAMA bör göras till film! NU!

Hoel

Veteran
En ny karaktär jag precis skapat är nog det mest orginella hittils. I vanliga fall brukar det bli klassikska flygarjackor, combatbyxor och kängor men nu har jag skapat en extrem booster. Han är helt naken men har camoskin, han har även opererat bort vissa oanständiga detaljer av sin anatomi. I normala fall så är skinnet svart och vissa detaljer (sudermala pansarplåtar och delar av hans cyberarmar/ben) kromade, annars så kör han gärna urban camo skin och gråblå detaljer, eller varför inte helt genomskinlig, rovdjuret-style.
Han är förövrigt utrustad med liknande ansiktsmask och "hår" som rovdjuret.

Ser mycket fram emot att spela detta totala cyberpsykosvrak, hans livsfilosofi är "You bring the weapons, I bring the pain", han äger inga egna vapen utan tillskansar sig dom han använder från sina motståndare...

Hmm, jag låter som en liten grabb på julafton som ska berätta om sin nya actionleksak... *suck*