Hej nya forum!
(Nytt namn på min sci-fi-fabel är alltså Stjärnfabel.)
Har en del nya funderingar. Nedan är en lista över de yrken jag har tänkt ska kunna spelas. Ett yrke är bundet till en djurart, man kan alltså inte kombinera fritt som i andra rollspel. Det är tänkt att RP ska vara en "osannolik samling", alltså en från varje läger.
Min fråga är, vilka slags äventyr kan man tänkas spela utifrån dessa? Jag tänkte att utgångspunkten ska vara asteroidbältet, som fungerar som ett slags latin-amerika on drugs, som efter 500 år fortfarande inte har nått en stabil punkt av kolonisering.
En annan sak jag funderat på: Är det OK för ett rollspel att ha en maxgräns på tänkt antal speltimmar? Man skriver några äventyrsmoduler, och that's it.
(Nytt namn på min sci-fi-fabel är alltså Stjärnfabel.)
Har en del nya funderingar. Nedan är en lista över de yrken jag har tänkt ska kunna spelas. Ett yrke är bundet till en djurart, man kan alltså inte kombinera fritt som i andra rollspel. Det är tänkt att RP ska vara en "osannolik samling", alltså en från varje läger.
Art | Yrke |
Fågel | Solmystiker, akademiker |
Rovfågel | Pilot |
Kanin | Knegare |
Hare | Milissoldat, pirat |
Råtta | Kriminell borgare |
Mus | Hacker |
Lejon | Adelsman, byråkrat |
Tiger | Säkerhetspolis |
En annan sak jag funderat på: Är det OK för ett rollspel att ha en maxgräns på tänkt antal speltimmar? Man skriver några äventyrsmoduler, och that's it.