Nekromanti Stjärnornaskrigspåilrare?

Lindenius

Swashbuckler
Måste bara kolla om det är någon fler än jag som inte kan låta bli att hänga på diversa halvskumma hemsidor för att försöka få reda på allt om den nya star wars-filmen?
Det är som en drog. Har någon annan samma problem?

//erik. har nog med info om filmen för att kunna sabba filmupplevelsen för halva forumet. :gremcrazy:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Spåjler !!111!!!

"//erik. har nog med info om filmen för att kunna sabba filmupplevelsen för halva forumet."

Säg inte att Anakin Skywalker blir ond bara för då blir jag ledsen i ögat. :gremgrin:

Lindenius

Swashbuckler
Darth språjler!

Säg inte att Anakin Skywalker blir ond bara för då blir jag ledsen i ögat.
Obs obs obs. Läs inte det här om du inte vill veta den största hemligen av dem alla!
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">Jo. Han blir Darth Vader. Muahahahahahah. Ingen såg den komma... >=)</font></td></tr></table>

//darth erik. fyller 400 inlägg! jag vill tacka min bredbandsuppkoppling för att den gjorde det möjligt.

Organ

Out of time, out of mind
Dessutom:

Den största hemligheten av dem alla:
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Anakin kommer även att så småningom bli Luke Skywalkers PAPPA!!! </font></td></tr></table>
:gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Penny Arcade boys and girls

Får vi månne se något sådant här:

(serien kommer alltså härifrån ifall någon glömde att läsa rubriken.)

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Stjärnornas klag

Jag är märkligt ointresserad av nästa Stjärnornas krig-film eftersom jag är mycket tveksam till om den kan bli bra. Lucas har gjort sina filmer barnvänligare och barnvänligare och måste göra en helomvändning när den sista filmen nu ska handla om hur Anakin Skywalker blir världens ondaste människa.

Men det är några saker jag är nyfiken på att få förklarat för mig:

1) Varför Darth Vader inte sökt upp Luke tidigare och försökt träna upp honom till en ond Jedi. (Kom igen, det var ju knappast så att han var gömd speciellt omsorgsfullt.)

2) Varför Obi-Wan Kenobi (som tränat upp en jedi tidigare, med förödande resultat, något hans jedikolleger tror beror på att han var för gammal för att börja tränas) tycker att det är en bra idé att hala fram Anakins ljussabel det första han gör när han möter Luke och fråga om Luke vill leka med den.

/tobias

Lindenius

Swashbuckler
Jag vet...

Jag kan svara på dem, men undviker detta med tanke på att det för oss till R E J Ä L A spjollerteritorium.

//erik. har givit blod idag

Balderk

Swashbuckler
Upplys oss!

Är väl bara att göra en rejäl spoilermärkning och skriva allt inom spoilertaggar.
Jag tror inte att mitt liv skulle vara förstört om jag fick veta de spoilers du har i rockärmen. :gremsmile:

Lindenius

Swashbuckler
Skyll er själva! *SPOILER*

Okej, om ni inte har fattat det än. Detta är fet SPOILERVARNING för episod III. Läs inte om ni vill få filmupplevelsen förstörd.

Kom inte och säg att jag inte varnade er. :gremsmirk:

1) Varför Darth Vader inte sökt upp Luke tidigare och försökt träna upp honom till en ond Jedi. (Kom igen, det var ju knappast så att han var gömd speciellt omsorgsfullt.)

2) Varför Obi-Wan Kenobi (som tränat upp en jedi tidigare, med förödande resultat, något hans jedikolleger tror beror på att han var för gammal för att börja tränas) tycker att det är en bra idé att hala fram Anakins ljussabel det första han gör när han möter Luke och fråga om Luke vill leka med den.
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">1. Därför att Anakin/Darth tror förmodligen att Luke är död. Anakin har visioner om att Padme dör i barnsäng, och när de uppfylls tror han förmodligen att barnet dött med henne (han vet inte att det blivit tvillingar). Dessutom kommer minnet av henne vara så plågsamt så han lär aldrig ens tänka tanken att börja försöka leta efter något barn.
2. För att Obi-Wan får den instruktionen av Yoda innan de skiljs åt. Han ska invänta "rätt tillfälle". Kraften kommer visa dem när tiden är inne. Sedan är det ju knappast så att Anakins fall har att göra med att han var för gammal, utan att Anakin gjort/gör många dåliga val. </font></td></tr></table>

//erik. jag varnade er

Balderk

Swashbuckler
Re: Skyll er själva! *SPOILER*

Det där tyckte i alla fall inte jag var material för att förstöra filmupplevelsen.

Men nu har man ju fått en del svar i alla fall.

Så, tack.

/Balderk