Nekromanti [Stockholm] Återvändare söker grupp...

Hej!

Det är drygt 20 år sedan jag spelade (papper/penna-)rollspel senast. Tack vare jobbet på Sverok så har jag tagit mig tillbaka till min tidigare passion och grottat ner mig i Symbaroum. Vi är några kollegor som spelat en gång med mig som spelledare och det gav mersmak. Vi kommer säkert att fortsätta så fort jag pluggat på nästa äventyr.

Men det vore också kul att sitta på andra sidan om spelledarskärmen, som spelare, och få vara med om att skapa en fantastisk berättelse. Så därför undrar jag om det finns någon erfaren rollspelsgrupp som kan tänka sig att göra plats vid bordet åt en återvändare?

Då, för länge sen när jag spelade som mest, blev det allt möjligt från gamla Drakar och Demoner, Sagan om Ringen och Khelataar till Mutant, Shatterzone och Kult. Vi slukade det mesta helt enkelt. Så jag är öppen för de flesta typer av genrer, men har nog en dragning till fantasy, skräck och dystopisk sci-fi.
Jag lockas inte av att bara jaga efter mäktiga artefakter och bättre vapen tills min karaktär blir någon halvgud, utan jag spelar för att uppleva, utforska och skapa tillsammans.

?Har ni frågor så är det bara att ösa på.

Lakrits

Veteran
Hej!

Om du inte har hittat en grupp än finns det plats i vår. :)

Vi spelar en mycket rules light-version av gamla Drakar och Demoner i en dystopisk fantasyvärld skapat av SL. Fokus ligger främst på utforskande, överlevande och gemensam historieskapande. Med en liten krydda av action och ibland skräck. :) Låter det intressant, skicka ett mail så kan vi pratas vid närmare.

Jag nås enklast på jossa_86@hotmail.com då jag inte är inne på forumet så ofta.

Trevlig helg!

// Josefin