Nekromanti [Stockholm] - Grupp Söker två nya rollspelare!

Dark_Lotus

Veteran
Hej alla goa rollspelare!

Det är dags att göra liten ansökan på nya rollspelare till grupppen som man spelleder över! :)
Saken är den att vi har för tillfället tappat 2 rollspelare (på grund av olika anledningar - ett var att det ej längre fanns tid för dem ,tråkigt men thats life) och skulle behöva ersätta dem två platserna för ballansens skull.

Så det vi i gruppen söker är helt enkelt två nya rollspelare!
------------------------------------------------------------------------------
?
Lite kort och gott om oss i gruppen.
Vi är 3 rollspelare och 1 spelledare (moi) än så länge och våra åldrar är blandat ifrån 18 till 29.
Som grund brukar träffas 1 gång i veckan hoss mig i Farsta strand, så gott som det går och rollspelar för tillfället Eon 3,men har nu pausat upp för att se om det blir annat rollande medans tills Eon 4a släpps ut!
De övriga rollspelarna bor i Sthlm-Södra ,Märsta och Bålsta (Vilket jag vill påpeka känns väldigt hedrande och uppskattat att folk tar sig den tid för att åka och rollspela).
Vi vill gärna ses någon gång för och rollspela med dig/er , för att se om kemin stämmer överens med den övriga gruppen , min egna tolkning som spelledare på spelgruppen är att spelarna är väldigt öppna och sociala med blandade personer av dess possetiva olika slag ,som gärna gör annat förutom att rollspela dessutom om det är så. :)

Vi föredrar att köra fantasy just nu och kör då Eon helt enkelt ,men vi är öppen för annat också!

Bör även förvarna att jag har lovat de två som nu hoppat av att de har platserna kvar - men jag anser att det är lungt om gruppen skulle växa ,om de nu två som vi tappade skulle komma tillbaka (min tanke som spelledare är att ge alla mina rollspelare respekt och demokratisk frihet i gruppen ,dvs att allas åsikter är viktiga).

Hur jag brukar spelleda.

*Jag spelleder gärna blandat - stämningsfullt om det går med musik i bakgrunden för att öka stämningen ,inledningstexter på varje spelmöten ,intriger ,spänning ,skräck ,action ,mm

*Tar gärna feedback ifrån mina spelare och ger ; för mig är det en viktig bit att alla ska få känna sig delaktiga att kunna förändra om något känns fel , men med respekt i vad man säger till varandra så det slipper bli tjafs personer emellan varandra - En bra känsla i varje individ blir en bra grupp! :]

Det jag som spellledare gärna söker hos er; (är inget krav ,men vore toppen om ni kan uppfylla dessa punkter)

*Kvinnlig rollspelare - jag som spelledare också just i första hand pritoriterar så är det en eller två kvinnliga rollspelare (men finns det inga tillgängliga så klagar vi inte heller - anser nog att det är viktigaste att alla i gruppen känner att det är kul att spela) till gruppen för det känns som det behövs en motballans till det manliga ,samt att det skapar enligt min uppfattning mer dynamik till gruppen.

*Att ni är öppen för många rollspel (men hemskt gärna Eon - som är fantasyrollspel för er som inte känner till det)

*Har engagemang för rollspel - dvs gärna engagerar sig för att ses för att rollspela gärna 1 gång i veckan.

*Gott humör som susen gör! (gärna vara öppen och skojfrisk! För sådana är vi ;) )

*Att du kan tänka dig kanske spelleda framöver
- Som spelledare kan jag även erkänna att suget finns att spela som spelare ibland ,så det vore toppen för dig/er som kan tänka er att kunna ta rollen som spelledare också i vissa perioder (men för övrigt har vi en som ska spelleda mutant nu framöver för oss eventuelt).

*Hör gärna av er i god tid ,för vi kommer nog haffa de som engagerar sig och hör av i god tid först.

För övrigt är det nog allt - ni kan nå mig enklast igenom att Skicka Ett pm , Ska försöka vara aktiv här i forumen och kolla aktivt om ni väljer att skriva här där jag skriver ansökningen.
Väll mött och hoppas på att vi syns snart!

/Dark_Lotus

Johan K

Gammal & dryg
Måste bara säga att det här var ett exemplariskt exempel på att söka folk till ens grupp.
Det var enkelt, klart & tydligt skrivet & välformulerat.
Dark_Lotus said:
tjao man får väll tacka ,hoppas folk kommer höra av sig snart som är intresserade av att söka till spelgruppen som sagt. :]
Johan K said:
Det får man hoppas!
Hade du inte bott så ämlans långt bort, så hade jag mer än gärna hoppat i er grupp!

Dark_Lotus

Veteran
Varmt välkommen hade du varit ,vi är alltid öppen för nya människor - tycker personligen bara att man får en sådan större vänkrets när man träffar nya rollspelare och sedan plötsligt känner ens rollspelare någon annan i ens vänskapskretsar och så inser man att världen är bra liten ibland ;).

Invinciblebug

Veteran
Skulle vara på 100% att spela mer Eon och träffa nytt folk. Endast spelledt så skulle vara jäkligt kul att också rollspela (även om jag lätt kan t tänka mig spelleda mer också). Dock är det inte aktuellt förns om 4 månader då jag kommer hem till Sverige. Antar att det är för långt i framtiden.

Dark_Lotus

Veteran
Det hinner vi nog fylla upp innan dess misstänker jag Inviciblebug ,men om det blir en plats ledig framöver kan jag alltid ha dig i åtanke om du skulle vilja det? :]

dennisma

Veteran
Hallå!
Jag är en 24 årig snubbe som är rätt intresserad av att lira lite rollspel. De senaste veckorna har jag försökt att få ihop ett gäng polare att DM:a Pathfinder för men intresset var svalt efter den första sessionen. Alla var nybörjare (jag med) så det kanske är svårt att hålla intresset uppe.
Så jag funderade på om det kanske skulle vara bättre att försöka hitta en redan etablerad grupp av lite mer erfarna spelare att nästla mig in i och såg då den här tråden!
Jag är som sagt ganska mycket nybörjare men har läst på en hel del de senaste månaderna sedan jag fick upp intresset. Även om jag inte kan så mycket så lär jag mig vanligtvis snabbt. Är inte särskilt insatt på Eon men fantasy är det jag är mest intresserad av.

Inser nu att jag är lite sent ute men jag hoppas att det finns en chans att miss svar blir sett. Hör av dig om du har frågor i så fall.