Nekromanti [Stockholm] Hört på RPG.net

Rickard

Urverk speldesign
I'll be in Stockholm on business travel from Sept 30 through Oct 5. If any gamers in the area would like to get together for a one-shot RPG night, board gaming, or alcoholic social event, I'd dearly like to be invited. If anybody is worried I might be a crazy American, I can at least provide references from the Vermont and Boston forum members. And I'll buy the first round of drinks.

Källa: http://forum.rpg.net/showthread.php?644964-Stockholm-first-week-of-October-2012

/Han som tycker det vore skoj om någon svarade

anth

Vetefan
Data said:
I'll be in Stockholm on business travel from Sept 30 through Oct 5. If any gamers in the area would like to get together for a one-shot RPG night, board gaming, or alcoholic social event, I'd dearly like to be invited. If anybody is worried I might be a crazy American, I can at least provide references from the Vermont and Boston forum members. And I'll buy the first round of drinks.

Källa: http://forum.rpg.net/showthread.php?644964-Stockholm-first-week-of-October-2012

/Han som tycker det vore skoj om någon svarade
WUT? Är det någon man ska känna till?
Å andra sidan brukar vi inte vara speciellt svårövertalade till forumsöl. T.o.m. den där Han lyckas ju få en egen forumsöl när han kommer till Stockholm. :gremsmile:
Men jag tänker inte skaffa ett rpg.net-konto bara för detta, så någon som har konto får bjuda in.

G

Guest

Guest
Coolers. Om ingen fixat det kan jag hojta till på rpg.net.
Vi kör extrainsatt forumsöl som alltid va?

anth

Vetefan
Stövelkatten said:
Coolers. Om ingen fixat det kan jag hojta till på rpg.net.
Vi kör extrainsatt forumsöl som alltid va?
Vad tror du om oss?
Att vi är fullständigt alkoholiserade?

(ja, det är vi)

Möller

Hubert Hortlax
»I'll by the first round of drinks« Voine Melander! Vi satsar på sådär 30 pers igen, va?

Fast denhär gången kanske BA inte är riktig lika okej med att vi överskrider brandföreskrifterna ...

G

Guest

Guest
Nu kommer vi ju vara ambassadörer för den svenska rollspelscommunityn och är det någon som amerikaner gillar är det ju trevlig social samvaro... Så vi är fucked. Nädå, men jag tror på lite BA-häng plus lite rollspel någon dag innan eller efter. Är det någon som känner sig bekväm att spela rollspel på engelska är det bara att hojta - jag spelleder mer än gärna. Mer info om vad kommer så snart preferens hos vår gäst är hörd :gremsmile:

Anarchclown

Swashbuckler
Som pojkvän till en Kanadensiska har jag varit tvungen att göra uppoffringen att lära mig engelska. Eller Inglish som man säger. Jag kan också spelleda, empiriska bevis säger att det är så.

G

Guest

Guest
Stövelkatten said:
Nu kommer vi ju vara ambassadörer för den svenska rollspelscommunityn och är det någon som amerikaner gillar är det ju trevlig social samvaro... Så vi är fucked. Nädå, men jag tror på lite BA-häng plus lite rollspel någon dag innan eller efter. Är det någon som känner sig bekväm att spela rollspel på engelska är det bara att hojta - jag spelleder mer än gärna. Mer info om vad kommer så snart preferens hos vår gäst är hörd :gremsmile:
Nu är bollen satt i rullning.

Sapient

Swashbuckler
Jag kan en massa konstiga ord som handlar om geologi och benbitar som befinner sig i den. Det blir kanske en smula enahanda om jag upprepar dem hela tiden, but damnit, that's all I can and by god I'm gonna use it!

G

Guest

Guest
Jason och Brian (som herrarna tydligen hette) är nu inbjudna till #spelbar på BA nästa onsdag.

Sapient

Swashbuckler
Stövelkatten said:
Jason och Brian (som herrarna tydligen hette) är nu inbjudna till #spelbar på BA nästa onsdag.
Ba'fatt kolla, är det alltså den 26:e?

Jag blev lite undrande, eftersom första posten nämnde 30 september - 5 oktober, och 26 är inte i det intervallet, så tänkte jag kanske att du menade näst-nästa vecka, som är den 3:e...

G

Guest

Guest
Ah, jo, det är nästnästa spelbar det ska åsyftas. Bra att du påpekade det!
Men kom gärna på spelbar nu på onsdag också. Det är skojsigt.

anth

Vetefan
Stövelkatten said:
Holy Cow!
Det är ju i morgon!

G

Guest

Guest
anth said:
Stövelkatten said:
Holy Cow!
Det är ju i morgon!
Heliga kossa!
Ja, det är idag!