Nekromanti [Stockholm] Mutants & Masterminds SL sökes

LuZeke

Veteran
Tjo.

Jag och en till i min dungeons-grupp har nu införskaffat varsit ex av Mutants & Masterminds 2:e grundboken (samt att jag fick splatboken Freedom City i present) och vi vill testa spelet efter att ha testat bygga lite olika karaktärer och skulle uppskatta om någon som spelat det innan skulle kunna tänka sig spelleda för oss (mycket pga vi inte har stenkoll på alla regler). Vi hade tänkt försöka få med så många som möjligt från vår dungeons-grupp, så vi kan bli allt från 2 till 6 spelare.

VI spelar ju D&D på Dragons Lair i stockholm på lördagar, så vi hade tänkt att vi skulle spela M&M dör med, fast på söndagar till och börja med. Vi hade tänkt spela så snart det går så om nån kan spela nu på söndag (kort notis, i know) så är det super. Annars funkar nästa söndag lika bra.

Folk som vill va med och spela är också välkomna givetvis. Om vi inte hittar nån SL men får tag i ett antal spelare så kan min kompis tänka sig SL:a, trots ovannämnda inexpertis på reglerna (jag har nyss lett färdigt ett äventyr i D&D så jag vill helst vara spelare nu).

Arfert

Facit
Köpte M&M2 på Lincon, och det verkar coolt.. skulle gärna vara med att spela till och från... Men kan inte spelet tillräckligt bra för att spelleda (ännu)..

/T

LuZeke

Veteran
Coolt!

Jag ska ta och snacka med min kompis och se efter ifall vi kan få med några spelare så kanske vi kan spela nu på söndag, om du kan dvs? Har vi tur kanske det dyker upp nån som kan SLa, men om inte så kan min kompis som sagt tänka sig SLa. Jag hör av mig om hur det blr med det.

Vad hade du tänkt spela för något? Själv har jag byggt en telekinetiker som kallas för "Mr". Har byggt han för power level 10. Telekinesis 10 ftw :gremtongue:

Arfert

Facit
Har ingen aning vad jag ska spela än... beror ju på vilken era vi ska köra i, och stämning på kampanjen. Är ju en viss skillnad på Watchmen och Stålpojken anno 1962, om man säger så. :gremgrin:

Tveksamt om jag kan NU på söndag dock.

LuZeke

Veteran
Ah, ok.

Det blir nog Grim 'n Gritty. Typ senare tidens Batman ungefär (även om jag inte läser Batman, alls). Det är iaf vad jag kan utröna av det min kompis nämnt.

Fast om det kommer in en SL med nån annan idé så blir det väl det isf.

Av denna anledningen lämnar jag min karaktär så pass ambiguös så att jag kan passa in honom i stort sett vilken setting som helst (förutom kanske antikens grekland eller medeltiden, tror inte han skulle passa där :p)

Skrik till om du kan nu på söndag, annars väntar vi till nästa sändag. :gremsmile: