Nekromanti [Stockholm / Norr] Spelgrupp söker fler!

zonk

muterad
Vi är ett gäng runt 30-40 som lirar diverse rollspel och har vår spelkällare i Vallentuna, norr om Stockholm. En av våra spelare är dock på väg att flytta till en annan landsände, så nu letar vi efter någon som kan haka på istället! Vi har varit tre killar o två tjejer men vi blir nu iom flytten en tjej fattigare, vilket känns trist!

Vi brukar ses på onsdagskvällar även om vi ibland klipper ett extrapass på fredag eller lördag kväll. Det senaste året har vi betat av fantasy, cyberpunk, Star Wars och lite annat smått och gott. Det har varit DoD-hack, Mutant 2089-hack, Järn, Star Wars D6/REUP, och lite Warhammer fantasy roleplay oxå. Just nu är vi sugna på OSR, Hjältarnas tid, Blood & Bronze och en hel del annat. Det finns helt klart möjlighet att pitcha sin favorit i det här läget!

Vi brukar turas om att vara SL och är du sugen så finns det helt klart möjlighet, annars brukar jag själv stå rätt mkt för det, med ett par till som hoppar in regelbundet.

Hör av dig på PM eller här i tråden om du är sugen på att haka på!

luddwig

Lawful evil
Grymt urval av spel där! Nästan så att det vore värt att flytta ner, men bara nästan. Hoppas ni hittar någon som är kompatibel.

Rangertheman

Myrmidon
Synd att jag inte just nu kan comitta till en kväll i veckan. Vallentuna ligger bara ett stenkast bort från Norrtälje.

zonk

muterad
luddwig;n252229 said:
Grymt urval av spel där! Nästan så att det vore värt att flytta ner, men bara nästan. Hoppas ni hittar någon som är kompatibel.
Asch, är du säker på att inte Stockholm lockar? Billigt boende, gott om plats, chill och relaxed sådär..

zonk

muterad
luddwig;n252399 said:
Som här då...

Jamen nåt sånt hade du ju absolut kunnat hitta nånstans i Stockholmstrakten.. för en rimlig peng, typ.. kanske 10-12 miljoner eller så?

luddwig

Lawful evil
Då är det klart billigare om ni andra flyttar upp hit. För omkring 700 000 kr får ni var sitt hus ungefär som mitt (ynka 150 kvm) med en liten tomt (just över 4 700 kvm) och ett litet garage/förråd (bara drygt 100 kvm).

zonk

muterad
luddwig;n252565 said:
Då är det klart billigare om ni andra flyttar upp hit. För omkring 700 000 kr får ni var sitt hus ungefär som mitt (ynka 150 kvm) med en liten tomt (just över 4 700 kvm) och ett litet garage/förråd (bara drygt 100 kvm).
Mjo, då hade man ju kunnat få sådär lite drygt ett dussin hus för priset av ett här nere.. fast å andra sidan är det ju här nere som det finns en massa fina rollspelsbutiker! Alpha, Scifibokhandeln mm.

luddwig

Lawful evil
zonk;n252686 said:
fast å andra sidan är det ju här nere som det finns en massa fina rollspelsbutiker! Alpha, Scifibokhandeln mm.
Sant, men det finns postorder och med en boendekostnad på ett par tre tusenlappar i månaden kan du också unna dig en flygresa till huvudstaden, två hotellnätter och lite gedigen shopping då och då. Plus att ett hus ger mycket plats för nördigheter.

(Sorry för OT, men du kan ju se det som att jag håller tråden levande. :wink: )

GertH

Veteran
Tja, jag bor typ 30 min från Vallentuna och kan vara intresserad i att lira med er, kanske vore det även möjligt att övertyga min fru om att vara med; hon är dock ganska ny inom rollspel och är så dedikerad till spelen som jag är :)

Är SL på old school D&D (du vet, den röda, blå, gröna och svarta lådan) över Skype med mina polare i Danmark, men jag saknar verkligen ansikte till ansikte känslan vid spelet. Så hör av dig om du fortfarande har plats i källaren.

/Gert