Så. Genom olika omständigheter sitter jag nu i en situation där jag står beredd att placera mina pengar där min mun är, eller egentligen ganska precis tvärt om om man tänker efter, och spelleda mitt eget rollspel Rotsystem. Det har jag knappt gjort förut, så det ska bli spännande.
Gruppen består just nu av mig själv och tre andra Nynäshamnsbor. Vi skulle vilja hitta en till spelare för att göra det lite mer stabilt - vi kommer inte att spela så ofta och om då någon tvingas avboka eller så, så är det trevligt om man kan vara en spelare kort och ändå få ihop en spelgrupp med tre spelare.
Någon som tycker att lite Rotsystem-spelande ute i Nynäshamn låter intressant?
Gruppen består just nu av mig själv och tre andra Nynäshamnsbor. Vi skulle vilja hitta en till spelare för att göra det lite mer stabilt - vi kommer inte att spela så ofta och om då någon tvingas avboka eller så, så är det trevligt om man kan vara en spelare kort och ändå få ihop en spelgrupp med tre spelare.
- Vi spelar i Nynäshamn, så om du inte bor här så behöver du vara villig att resa hit.
- Vi spelar inte speciellt ofta. Någon gång i månaden? Vi är alla vuxna människor med vuxna liv och saker som inte är rollspel som upptar vår tid.
- Fokus kommer att ligga på det celebrala - mysterielösande, utforskande. Inte strid, även om sådant säkert förekommer också. Inte jättemycket personligt drama eller intriger heller egentligen, även om det inte är omöjligt att utrymme skapas för sådant av drivna spelare. Jag kommer mestadels att förbereda traditionella äventyr, möjligen ett eller annat personligt hinder eller komplikation.
- Inga egentliga förkunskaper krävs, även om det inte skadar om man skummat igenom spelets grundregelbok.
- Planering av spelmöten sker via Facebook, så det är en bra idé om du inte bojkottar den plattformen.
Någon som tycker att lite Rotsystem-spelande ute i Nynäshamn låter intressant?