Nekromanti [Stockholm/södertörn] Brädspel och andra spel

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Efter att ha spellett en stor och maffig superhjältekampanj vars avslut visserligen var trevligt för att det alls var ett avslut men som kändes malplacerat och lite som ett antiklimax så har jag blivit lite rollspelstrött.

Samtidigt saknar jag nördigt sällskap och har en himla massa brädspel som ligger ospelade.

Så jag skulle vilja hitta andra som bor i S-holm och som kan tänka sig att en lördag/söndag eller två i månaden kan tänka sig att träffas och spela lite brädspel. Möjligen varvat med någon enstaka oneshot i något rollspel, men det är inte där jag tänkt lägga fokus.

Jag gillar spel med fluff, som typ Arkham Horror och Eldridch Horror. Jag har ingen vidare tävlingsinstinkt och gillar att spela ganska prestigelöst.

Jag tillför, förutom min magnifika närvaro, en stor hög med spel för två eller fler spelare, plus några figurspel där jag har två eller flera arméer färdiga att köra så att ingen annan behöver investera i nåt innan test. Jag har också en lägenhet i Nynäshamn, tio minuter från pendeltågsstationen Grändalsviken.

Jag kan tänka mig att åka inåt också, men inte jättelångt. Erfarenheten visar att jag har svårt att t.ex. orka ta mig in till centrala s-holm på helgdagar. Handen har däremot funkat, så nånstans där finns väl en "rimlighetens gräns" sådär.

Lukas

Mannen i Gult
Well om du är intresserad av att fortsätta spela med mig så skulle jag gärna spela lite brädspel någon gång i månaden.

krank

Lukas;n56423 said:
Well om du är intresserad av att fortsätta spela med mig så skulle jag gärna spela lite brädspel någon gång i månaden.

Jag är absolut intresserad! Gäller bara att vi hittar spel vi båda uppskattar. =)

Oj jag blev väldigt intresserad, har också drivor med brädspel och älskar att spela prestigelöst inom partier som mer handlar om en "story" än att faktiskt vinna. Men Gröndalsviken är över en timme bort från mig! Det är synd, känner mig understimulerad inom mina nördhobbies även om jag får spela de mer än jag gjorde för några år sedan.

krank

baron Max Durhal;n56451 said:
Oj jag blev väldigt intresserad, har också drivor med brädspel och älskar att spela prestigelöst inom partier som mer handlar om en "story" än att faktiskt vinna. Men Gröndalsviken är över en timme bort från mig! Det är synd, känner mig understimulerad inom mina nördhobbies även om jag får spela de mer än jag gjorde för några år sedan.
Kanske har vi tur så vi kan mötas på halva vägen nånstans? =)

Lukas

Mannen i Gult
krank;n56448 said:
Jag är absolut intresserad! Gäller bara att vi hittar spel vi båda uppskattar. =)
Fast vad jag vet är det typ bara Arkham horror vi har riktigt skilda åsikter om,
Så så länge vi inte spelar just det så blir det nog bra

krank

Lukas;n56527 said:
Fast vad jag vet är det typ bara Arkham horror vi har riktigt skilda åsikter om,
Så så länge vi inte spelar just det så blir det nog bra

Så... Eldritch Horror? =)

krank

Lukas;n56532 said:
Det vill jag gärna testa
Jag körde det på två pers med Henrik nere i Eslöv där han numera bor, och vi upplevde det som att det skalade riktigt bra. En del saker saknades, men i allmänhet kändes det som ett mer välkonstruerat och matigt Arkham Horror som eliminerade mycket av det tråkiga, en massa detaljregler och så är försvunna. Så... mer av det som är skoj i AH, mindre av det som är tråkigt.

Lukas

Mannen i Gult
Jag är faktist fri på lördag, så om du vill spela något bra 2spelare spel så kan vi göradet

krank

Lukas;n56554 said:
Jag är faktist fri på lördag, så om du vill spela något bra 2spelare spel så kan vi göradet

Taget! Har inga andra planer. Du kan få testa spelet du köpte åt mig, det funkar asbra på två spelare =)

Om du skulle hitta nån mer som är intresserad, dra med hen.
--

Ingen annan som är sugen?