Nekromanti Stockholm: Spelare söker spelgrupp för kampanjspel

Chryckan

Swordsman
Hej.
Är en kille runt de trettio i Stockholm som har lååång erfarenhet av rollspel. Efter ett kortare uppehåll på ett antal månader pga studier så letar jag nu efter en grupp som känner för att spela för en lite längre kampanj.

Vill med detsamma göra det klart att jag inte alls är intresserad av D&D punkt whatever, WOD (med undantag av Changeling), WHFR, Scion eller DH med varianter.

Däremot så spelar jag gärna spel som t ex. Victoriana, Hollow Earth Expedition, något av Gumshoe spelen (ToC, ET, MCB) eller varför inte något svenskt som t ex. Coriolis eller Noir. Eller något annat kul spel som jag aldrig hört talas om.

.C

anth

Vetefan
Jag har en CoC-kampanj, Nocturnum, där vi bara hunnit ett par sidor in i modulen - som borde bli ganska lång (modulen är på c:a 200 sidor).
Dock:
- vi använder oss av GURPS, men spelar väldigt rules light.
- Spelarna spelar i första hand för att ha kul, inte för att bli skrämda - så det är inte lika mycket skräck som i en "vanlig" CoC-kampanj.
- vi spelar c:a 1 vardagkväll i veckan (just nu onsdagar, men det är snack om att flytta till måndag).

mse2390

Veteran
Hej

Jag heter Marcus och är 38 år bor på St Eriksplan,vasastan söker en spelledare i åldrarna 23 och uppåt
och vill spela dessa rollspel drakar och demoner,dungeons and dragons,mutant,stjärnornas krig,vestern,eon och andra rollspel
spelar ni dessa rollspel ?
mse@comhem.se

Marcus

mse2390

Veteran
Hej

Jag heter Marcus och är 38 år bor på St Eriksplan,vasastan söker en spelledare i åldrarna 23 och uppåt
och vill spela dessa rollspel drakar och demoner,dungeons and dragons,mutant,stjärnornas krig,vestern,eon och andra rollspel
mse@comhem.se

Marcus

Chryckan

Swordsman
Anthraxus said:
Jag har en CoC-kampanj, Nocturnum, där vi bara hunnit ett par sidor in i modulen - som borde bli ganska lång (modulen är på c:a 200 sidor).
Dock:
- vi använder oss av GURPS, men spelar väldigt rules light.
- Spelarna spelar i första hand för att ha kul, inte för att bli skrämda - så det är inte lika mycket skräck som i en "vanlig" CoC-kampanj.
- vi spelar c:a 1 vardagkväll i veckan (just nu onsdagar, men det är snack om att flytta till måndag).
Ledsen att det tagit ett tag innan jag svarat. Har PMat dig nu.

Chryckan

Swordsman
mse2390 said:
Hej

mse@comhem.se

Marcus
er, va?