Nekromanti Stockholm Spelkonvent?

Storuggla

Champion
Är det någon som vet något om detta? Deras hemsida är ju inte driekt... uppdaterad eller informativ. Hur anmäler man sig? Ska man anmäla sig? Vad arrangeras? För böveleen, det rä blott en månad kvar och de har inte ens ordnat med info. Det luktar sug, för att parafrasera Jaques Brel.

Storuggla, från London till Berlin

Storuggla

Champion
Re: Fast...

Öhum, jag kanske ska fräsha upp mitt cache innan jag gnäller? Eller nä, om folk tänkte efter före de gnällde skulle inget skrivas på nätet. :gremblush:

Storuggla, ska väl dit då

Foggmock

Myrmidon
Hur blire med wrnu-hörnan?

Jag kom på att jag tänkt arra på SSK när jag hittade mina pyramider häromdagen igen, och att vi snackat om ett wrnu-rum på något vis. Ska jag anmäla mitt arr som individuellt, eller kommer jag att kunna bli en del av något större?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Hur blire med wrnu-hörnan?

Anmäl det separat.
De större planerna bidde det inte mycket av, ty jag arbetade och siten var nere vilket gjorde att tiden och möjligheten var icke-existerande för ett dylikt företag. Vi får se nästa år/konvent.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Problem med anmälningssystemet …

Tyvärr visar det sig att vi har problem med det tänkta anmälningssystemet.

Vi har dock satt en reservplan i verket och under dagen (dvs. idag, tisdag 15 augusti) kommer det att gå att börja anmäla sig på konventets webbplats.

Feliath

Swashbuckler
Öh, går det fortfarande att anmäla sig, och så? Som arr menar jag. Vi i Staden kanske vill hitta på något (se separat tråd på Stadenforumet som jag snart ska lägga upp)...

/Feliath — Wattablong kataflang!

Johan K

Gammal & dryg
Fasen, an skulle kanske ta & boka in SSK iår..
Blev ju bvälldigt sugen på att åka dit. Skulle ju vara trevligt att träffa de tokholmare som ugglar där uppe juh !

/ Johan K, som fortfarande är lite småilsk för att man inte fick ledigt till SydCon

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Nu kan ni anmäla er till Stockholms spelkonvent!

Från och med nu går det (äntligen) att föranmäla sig till Stockholms spelkonvent.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag är sugen på att närvara, särskilt om det är fler ifrån Linköping med omnejd som ska dit (och om de dessutom ordnar med transporten så vore det fantastiskt):

Lambi

Swordsman
Jag tänkte dra förbi och hänga lite. Typ.

Kan ju dra med Exalted-böckerna och visa Storuggla lite eller något. Kanske tom spela något i högst oförberedd anda. Kan ju inte bli mer än pannkaka med hjortronsylt.

Jag tänkte dra med några warbands i dnd minis också ifall någon skulle få lust att utmana mig på lite splatter.

MrG

Swashbuckler
Hade rätt klar plan på att det skulle bli ett spela-konvent, tills jag insåg att sambo opererar om ena ögat dagen innan... och då faller ju en viktig del av laget bort (och jag är en toffel). Så blä för det, men nästa år... (ifjol flyttade jag ifrån stockholm just som det blev konvent och missad det därför och gamla StockCon brukade jag vara konskvent för pank för, och spelkongressen var vi på väg till i mass år utan det blev av och IngkoniCon var ett av de konvent som frågade om vi ville arra och sedan tystnade när vi sa ja... något knep är det med sthlm och konvent för mig)

Lambi

Swordsman
Re: ..men viktigast av allt är ändå

att det hela går av stapeln på ett vettigt ställe! Väldigt centralt tom. Det går tunnelbana därifrån vilket gör att man endast måste bråka med nattrafik (som finns där till skillnad från senast, en hel del tom) mellan 3 och 6 på morgonen eller något sådant. Halleluja!

Kommer ta mig jättelång tid att åka dit:
8 min gå till tunnelbanan
3 min pilla sig i naveln tills tunnelbanan anländer
strax under 10 min att kela på tunnelbanan
? min att gå från östermalmstorgs t-bana

Jävla i-landsproblem alltså :tekopp:

Erik_N

Warrior
*tingar plats vid bordet*

:gremlaugh:

Jag lär komma dit hur som helst, men lite Exalted vore skitkul.

Storuggla

Champion
Fågelskådning osäker på SSK

På grund av min egen idioti visar det sig att jag inte alls är ledig under Stockholms Spelkonvent. Jag kan söka ledigt, vilket jag också skall, men eftersom det är färre än 14 dagar i förväg som jag söker så är det inte en självklarhet att jag får ledigt. Vi får se. Och Krille, jag vet att du blir besviken nu.

Storuggla, illerxploitation