Nekromanti Stockholm!

Simon

Swashbuckler
Ehh, jo, det är såhär, jag ska tydlig bli stockholmare från april till åtminstone nyår, men kanske nästa vår också.

Så, jag letar nu efter nånstans att bo, som inte är nåns soffa. Känner ni nån som ska jobba borta eller så och ska hyra ut så skicka hemskt gärna ett PM!

I övrigt, god fortsättning till alla!

Jimmy

The One Ringkvist
Simon said:
Ehh, jo, det är såhär, jag ska tydlig bli stockholmare från april till åtminstone nyår, men kanske nästa vår också.

Så, jag letar nu efter nånstans att bo, som inte är nåns soffa. Känner ni nån som ska jobba borta eller så och ska hyra ut så skicka hemskt gärna ett PM!

I övrigt, god fortsättning till alla!
Grattis, hoppas det var något kul jobb som placerat dig här!

Andy

Vila i frid
Jag kan hålla koll men frågar också vilka preferenser du har? Pris, läge, storlek.

Men det finns en hake, att du spelar med mig och Zebulon när du flyttar hit. SMILE

/Andy som ska prova kvällens smoking

Storuggla

Champion
Jag känner ingen som kan hyra ut i andra hand och du får inte sova i mitt bilioteksrum, men Nynäsbostäder brukar ha lediga lägenheter. Förvisso i Nynäshamn så det tar en timme och en minut med pendeln in till centralen, men det är en naturskön ort och Krank bor där. Fast om du bara ska bo korttid kanske du vill ha möblerat?

Storuggla, ungkarlshotell

Korpen

Hero
En variant du kan titta på är att anmäla sig på någon kurs på universitetet som har lediga platser, och ställa sig i kö till studentboenden. Åtminstone får något år sedan så kunde man får rum direkt i t.ex kista (för hyran var rätt mastig för en student med tanke på vad man får), och om det bara är ett par månader så spelar det ingen roll att du inte tar poäng.

Ekorren

Warrior
Den som ändå lyckades fixa boende i Stockholm. Jag har försökt själv utan att lyckas. Börjar själv plugga där redan i januari och har inte lyckats hitta någonstans att bo. Har ingen aning hur jag ska lösa det. Att pendla från Gävle blir dyrt.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Ekorren said:
Den som ändå lyckades fixa boende i Stockholm. Jag har försökt själv utan att lyckas. Börjar själv plugga där redan i januari och har inte lyckats hitta någonstans att bo. Har ingen aning hur jag ska lösa det. Att pendla från Gävle blir dyrt.
Så länge man skippar kravet på att bo centralt bör det inte vara några större problem att hitta bostad i Stockholmsområdet. Om man är villig att bo i Hagsätra, Farsta eller Hässelby, typ.

Ekorren

Warrior
Dante said:
Ekorren said:
Så länge man skippar kravet på att bo centralt bör det inte vara några större problem att hitta bostad i Stockholmsområdet. Om man är villig att bo i Hagsätra, Farsta eller Hässelby, typ.
Jodå. Konkurrensen är extrem vid den här tiden på året och om man kollar på blocket så hyrs 90% av rummen ut till "skötsamma tjejer". Jag kan bli skötsam men det är svårare att bli tjej.

Hellzon

Långsamma Vargen
Dante said:
Eller Uppsala. Heck, 45 minuter med tåget till Stockholmscentralen. Fast då vill man ju bo extremt centralt i Uppsala istället.

Storuggla

Champion
"Eller Uppsala. Heck, 45 minuter med tåget till Stockholmscentralen. Fast då vill man ju bo extremt centralt i Uppsala istället."

Ska man vara sådan är väl Knivsta inte kattskit då heller. Annars finns ju Södertälje, Nynäshamn och sådana exotiska orter som Bro som säkert vill ha boende. Trubblet är väl att en hyresvärd kanske inte älskar att se studerande som kunder, de med sin skala ekonomi...

Storuggla, slumlord andrews

Simon

Swashbuckler
Andy said:
Jag kan hålla koll men frågar också vilka preferenser du har? Pris, läge, storlek.
Upp till fem- sextusen är okej. Etta eller tvåa. Innanför tullarna känns viktigt eftersom mina arbetsdagar ofta kommer att vara tio till tjugotvå eller mer...

Hoppas smokingen passade!

Och till alla i tråden: tack för uppmuntran och resonemang! Keep those corpglugs open! :gremsmile:

Simon

Swashbuckler
Dante said:
Javisst, det finns i alla fall gott om annonser att svara på utanför tullarna, så på nån månad torde det inte vara omöjligt att få tag i nåt. Sen känns det ju ändå som att ens kontaktnät (plural) är det som är the shit. Jag har ett par kanskegrejer på gång redan...

chrull

Stockholm Kartell
Jag (och Vitulv) har en kompis som lämnar landet åtminstone perioden april-oktober. Han bor i Hornstull om det skulle vara av intresse.