Nekromanti Stockholmarens tur...

Mask_UBBT

Hero
Tjänare...

Nu har det varit så ett tag att jag saknat spelgrupp. Jag hade en för typ ett par år sedan, men den splittrades som följd av dålig planering och sånnadära saker.

Sedan dess har jag mest lekt runt med att bygga egna spel, och däri har mitt engagemang i hobbyn börjat och slutat.
Nåja, tänkte att det kanske skulle vara kul att börja spela igen. Eller nå't.

Så jag söker en spelgrupp...

Info om mej: 17, trevlig när man lär känna mej(och ödmjuk :gremwink: ), rökare(men jag kan utan problem undvika att röka under speldagar om det skulle innebära komplikationer eller ogillanden).... erh... vad vill ni veta mer? Är långhårig och stolt över det! Undviker gära att vara äldst i något sammanhang.

I allafall, jag har spellett Eon(på den gamla goda tiden då det inte hette Eon 2) och har mundanaboken till spelet, dock i lite dåligt skick(sidorna som behandlar alver har börjat lossna)... Har i övrigt nyligen införskaffat Västmark 3 och har även tillgång till DoD6.

Är lite trött på Eon(och neogames i allmänhet), skulle gärna spela något i stil med DoD6, Västmark, Mutant: UA eller något annat kul som inte är eon :gremgrin:

Äh... jag kan inte skriva sånahär grejjer. PMa mig om ni har frågor om mej eller något...

/Mask

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Hej Mask! Tyvärr är vår spelgrupp full efter Vindhands tillträde men jag såg det här inlägget och tänkte på dig.

/Vulf

G

Guest

Guest
Hej. Kan Western vara ett alternativ? Vi spelar 1-2 ggr per vecka. Gamla systemet som jag varit speledare för sedan det kom ut och behärskar mycket bra.

Mask_UBBT

Hero
Låter kul... har aldrig spelat det, men...

Jag kommer vara i dalarna ett tag nu, men ni kan ju höra av er så kan vi se vad vi kan fixa till...

förresten; 1-2 ggr i veckan? Det var riktigt ambitiöst! vilka dagar då?

/Mask

G

Guest

Guest
Hej Mask. Tack för ditt medelande.

Western är mycjket underhållande och spännande spel. Svårt och mycket dödligt. Men inget man inte kan lära sig. Man måste nog gilla regler och extremt detaljerade och realistiska strider (ex N2) - det är alltså inget D20 system utan här är varje sekund indelad i 4 moment... Men jag har varit spelledare för det mycket så det är inga problem

Som det ser ut nu är det onsdagar eller tisdag samt söndag

Du får gärna maila mig en beskrivning av vem du är/gör/tycker om livet till marcus@bjarneroth.com

MVH
Marcus 0706 - 27 21 27