Nekromanti Stockholms spelkonvent 2007 + anmälan = sant! ...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vilka ska dit och varför?[NT]

Själv kan jag inte riktigt bestämma mig.

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Vilka ska dit och varför?[NT]

Jag, antagligen. För att träffa nördar.

Rising

Vila i frid
Måste man föranmäla sig? Jag skulle bara kunna tänka mig att eventuellt dyka upp om man kan spontangöra det. Liksom, impulsgå på konventet. För att man har vägarna förbi, och plötsligt blir sugen. Typ.

thark

Hero

Jag funderar på det men har inte heller bestämt mig. (Velo som vanligt. Beror lite på vad ekonomin tycker framöver också.)

Chansen ökar förstås dramatiskt om det är någon mer härifrån som tänkt åka, och riktigt dramatiskt om någon dessutom kör.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Stockholms spelkonvent 2007 + anmälan = sant!

Rising said:
Måste man föranmäla sig?
Nej då. Om du inte tänker delta i några arrangemang som kräver föranmälan är det bara att knata dit och pynta i dörren.

Tsianphiel

Swordsman
Det kommer fler arrangemang, men på grund av platsbrist har vi tyvärr fått begränsa utbudet i år.

Man Mountainman

Storsvagåret

Jag ska dit, ety det är en fyrtiofem minuters tågresa bort från mitt hem, så jag känner ingen större anledning att inte göra det.

/Kalle

Johan K

Gammal & dryg

Nope, det sket sig att åka på SSK iår, igen.. =/
Dock så ska jag upp till Tokholem vid ett anant tillfälle. Så man får hoppas att man kan tröäffa lite forumfolk ifrån Tokholmen då.

Arfert

Facit

Jag ska dit. Jag bor ju i stockholm, och jag har spel att promota.

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Re: Stockholms spelkonvent 2007 + anmälan = sant!

Jag har tänkt gå dit, åtminstone någon dag. Jag tänker inte arrangera något i år utan siktar på att träffa folk som Jonas, Peter, Johan, Måns och andra och förhoppningsvis spontanspela schyssta story games.

Jag själv kommer antagligen att gå runt med Bliss Stage (visuell identifikation) och en packe Fudge-tärningar i handen.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Vilka ska dit och varför?

Jag ska dit om jag kvalar till Magic-SM på söndag (och om jag inte gör det är jag en värdelös sopa som förtjänar att hånas vida omkring). Åtminstone tror jag det. I annat fall är jag nog mer måttligt sugen.

/Dimfrost

Illern

koppariller
Re: Nästan säker på att jag ska dit...

...skoj att träffa folk och sedan så är det väl en nystartad tradition med WRNU-shoot out i Guld och Bly elller?!?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.

Jag ska dit och hålla föredrag, antagligen på söndagen.

Jag kommer definetivt dit ifall några andra kompisar hakar på.... och jag kommer kanske dit om det bara blir jag.

Skulle främst åka dit för att spela spel och förhoppningsvist pröva på nått nytt. Att det sedan är jäkligt nära ger det en ytterligare anledning till att åka dit.

Dimfrost

Special Circumstances
Jag är en värdelös sopa

Eftersom jag lyckades förlora två matcher i rad det första jag gjorde idag kommer jag inte att spela SM i år och dyker därför med allra största sannolikhet inte heller upp på SSK. (Och ja, ni kan börja håna mig vida omkring nu.)

/Dimfrost

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Jag är en värdelös sopa

Eftersom jag lyckades förlora två matcher i rad det första jag gjorde idag kommer jag inte att spela SM i år och dyker därför med allra största sannolikhet inte heller upp på SSK. (Och ja, ni kan börja håna mig vida omkring nu.)
Ha ha!

Själv vann jag två matcher och förlorade en. Sedan droppade jag för att gå och jobba, med tre rundor kvar och en reell chans att kvala till SM. Välplanerad dag? Nej!

/tobias

Illern

koppariller
Re: tvingas och tvingas...

...du kan självklart lämna vidare titeln på walk over eller vad det heter :gremlaugh: