Nekromanti Stockholm's Student säker spellgrupp

Shadowcaller

Veteran
Hej!

Jag är 20 år och bor i Norrtälje och går på Stockholm's universitet vilket gör att jag pendlar en hel del till huvudstaden. Jag har länge rollseplat över internet, mest freeform men har även spelat WoD (World of Darkness). Nu är jag intresserad utav att träffa personer med liknade intresse för att t.ex. mötas en gång i veckan.

Jag är både erfaren som spelare och spelledare men är dessvärre inte erfaren med annat än WoD, DnD (3.5) och Shadow Run (4.0) men vill gärna lära mig andra system.

Jag kan nås på Seweron@hotmail.com, maila mig gärna om du vill starta en grupp eller att bjuda in mig i en.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Liten anmärkning …

Nu blev det visserligen lite humor av det här, men jag vill ändå påpeka att vi anser det ofint att tråka någon för dennes stavning.

Möller

Hubert Hortlax
Själv spelar jag regelbundet rollspel, men det är nere i Nynäshamn. Lite väl långt för en norrtäljebo, eller hur?

Ta en tit på Sverok's karta, där kan man ibland hitta föreningar i närheten att kontakta.

Det pratades ju också om D&D4 i centrala Stockholm i här på forumet. Kanske kan vara något?

Föressten, välkommen till forumet Shadowcaller!

anth

Vetefan
Vi har en CoC-grupp som spelar vardagkvällar mitt i Stockholm.
För tillfället sitter vi ett stenkast från Hötorget och spelar måndagkvällar c:a 18:00-22:00.
Vi spelar nutids-Cthulhu (1997) med väldigt rules-light GURPS-regler.
Vi spelar mer för att ha kul än för att bli skrämda så stämningen vid bordet är lättsammare än vid vanlig CoC.
Spelarna har arbete och familjer vilket gör att det nästan alltid år någon spelare som inte kan. Just därför spelar vi ofta (1g/v), men inte så länge (max 4 timmar) för att folk inte ska missa för mycket och behöva vänta så länge till nästa gång om de missar en kväll.

Shadowcaller

Veteran
Ugh, när man vänjer sig vid att spellcheck normalt rättar allt man säger tänker man inte på att den går efter engelska.

Normalt använder jag nämlingen bara engelska forum så det känns lite konstigt att använda svenskan på internet igen.

Jag har CoC: sixth edition och jag kan reglerna sådär eftersom jag inte hittat någon annan att spela det med än.

När är nästa gång ni möts? Man kanske skulle kunna tänka sig att komma över någon gång under jullovet om det skulle gå bra.

Och tack för välkommnandet.

anth

Vetefan
Shadowcaller said:
Jag har CoC: sixth edition och jag kan reglerna sådär eftersom jag inte hittat någon annan att spela det med än.

När är nästa gång ni möts? Man kanske skulle kunna tänka sig att komma över någon gång under jullovet om det skulle gå bra.
Jag antar att du frågar mig fastän du svarat dig själv. :gremlaugh:
Nästa gång nu på måndag 20 dec. Om det blir spel 27 dec och 03 jan vet jag inte (vi har inte talat om jul-spel ännu).

Är du intresserad är frågan när du har tid att slå fram gubbe - jag brukar kunna de flesta dagar förutsatt att jag får ett par dagars varsel. Jag håller till i Danderyd. Jag antar att du åker 676:an så du skulle kunna hoppa av/på vid Danderyds Sjukhus.