Nekromanti Stockholmsforumsöl! …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Nä, nu var det alldeles för länge sedan vi forumsölade.

Därför anmodar jag alla stockholmsforumiter (med åldern inne) att dyka upp på Wirströms pub i Gamla stan, kl. 19.00, fredag 8 oktober.

De bästa borden finns längst in på övervåningen (dvs. inte i källaren, där man brukar utsättas för usla trubadurer), vid darttavlorna och toaletterna (som det är praktiskt att sitta nära om man nu ska dricka öl). De som kommer först får i uppdrag att lägga rabarber/vantarna/beslag på dessa bord.

Kom dit eller var fyrkantig!

Storuggla

Champion
"Därför anmodar jag alla stockholmsforumiter (med åldern inne) att dyka upp på Wirströms pub i Gamla stan, kl. 19.00, fredag 8 oktober."

Samma dag som Camilla flyttar möbler och jag jobbar? Räkna inte med min närvaro i sådarna fall.

Storuggla, vill inte lyfta

Eksem

Champion
Sellout! ;)

Själv tänker jag nog ta mig i kragen och komma förbi en sväng, det är allt för länge sedan jag dök upp på en forumtillställning.

Dante

Staff member
Jag trodde …

… det var lördag som var möbelflyttardag.

Nåja, vi kan väl öla även på lördag. För ni bjussar väl på punkbärs efter att jag kånkat alla möbler uppför tre trappor?

Troberg

Sinister eater
Re: Stockholmsforumsöl! ?

Därför anmodar jag alla stockholmsforumiter (med åldern inne) att dyka upp på Wirströms pub i Gamla stan, kl. 19.00, fredag 8 oktober.
Sorry, fel dag. Måndag hade däremot antagligen gått bättre, men vem fan orkar pimpla pilsner en måndag...

Dessutom verkar jag inte välkommen, jag är inte Stockholmsforumit.

Dante

Staff member
Amen guu! …

Är du så skånsk att du inte begriper att stockholmsforumit = forumit med möjlighet att ta sig till Stockholm? :gremsmirk:

Mask_UBBT

Hero
Tyvärr...

8 oktober går inte för min del. 7-10 oktober är jag nämligen på annan ort.

Nästa helg är jag hemma, men det antar jag att ni inte har mycket anledning att bry er om. :gremwink:

/Mask

Troberg

Sinister eater
Re: Amen guu! ?

Är du så skånsk att du inte begriper att stockholmsforumit = forumit med möjlighet att ta sig till Stockholm?
Det var mer en reflektion, huvudpoängen var tidpunkten.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag kommer såklart...

om det nu var någon som tvekade.

I´m party boy.

Fear me.

/Vulf

Storuggla

Champion
Re: Jag trodde …

"… det var lördag som var möbelflyttardag."

Det var lördag. Sen blev det fredag. Och nu har jag blivit informerad om att det är lördag igen :gremsmile:
Men jag jobbar likförbaskat i helgen, så prrrbth!

Storuggla, working girl

Gardener

Champion
Jag är på! Kan man inte hinka bärs på Tenerriffa eller Oktoberfesten så får man väl nöja sig med stockholm.

Ska jag ta med Fluxx Drinking Game för lite speltest?

Bunny

Crazy like a fool
Jag kan nog ta mig tid att dyka upp. Jag och Dantes varulvar, vilka jag hållit kidnappade. Trevligt att det blir på ett nytt hak förresten men finns det någon anledning bakom bytet? Bara för omväxlingens skull eller? Då kanske vi kan välja bort Anchor sedan också... :gremwink:

Jag funtar också på att åka över till Linköping på lördag och vara med där också, någon som vill slå följe? :gremsmile:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Trevligt att det blir på ett nytt hak förresten men finns det någon anledning bakom bytet? Bara för omväxlingens skull eller?
Nä, anledningen är att Tre Backar har stängt. Tyvärr, måste jag säga för att TB är bättre som Forumsölslokal. Hoppas det öppnar snart.

Anchor är ersatt av Medusa. :gremsmile:

/Vulf

alovesupreme

Veteran
The revolution will not be forumised

Självklart är jag på! Funderar dock på att dra vidare efter en stund till Dub Club Sthlm och lyssna på tung dub/reggae med live uppbackning på Ethiopian Star. Den som är sugen att skaka sin lurviga (i mitt fall den pälsiga.. 'cause I'm beyond that) kan ju bara hänga med.

Foggmock

Myrmidon
Har påven en fånig mössa??!!!1

Givetvis. Å andra sidan kanske man inte behöver Drinking game för att folk ska hinka...

För övrigt fick jag hem våra Looney Labsprylar idag. Paketet låg på Schenkers kontor i hålan min morsa jobbar i, annars hade jag fått det levererat till skolan jag jobbar på imorgon. Det hade varit respekt.

Men det hårdaste är att de skeppade ordern i en låda som är avsedd för 12 displayer med totalt 72 lekar - STONER FLUXX. Morsan tittade konstigt på mig när hon kom hem...

chrull

Stockholm Kartell
argh. får se.

Jag vet inte ännu. jag måste typ leta kläder. Idag är det första gången på länge som jag kanske har tid för sånt.

Sen ska jag tydligen på en slags fest senare ikväll, men det är väl inget som hindrar mig att lämna er tidigt.

men häll inte i mig förmycket öl. hade jag bara gått ut i tisdags så skulle idag bli elfte dagen i rad för mig. det börjar kännas i kroppen :gremlaugh:

chrull - kommer antagligen.

Troberg

Sinister eater
Re: argh. får se.

Sen ska jag tydligen på en slags fest senare ikväll, men det är väl inget som hindrar mig att lämna er tidigt.
Jag har sett dig och jag har sett Vitulv. Tro mig, vill han hindra dig från att lämna tidigt så blir du kvar...

Dante

Staff member
Om någon vill komma tidigare …

… går det alldeles utmärkt.

Jag tänkte själv svänga förbi SF-bokhandeln efter jobbet (för att plocka upp lite nyinkomna D&D-prylar) och sedan gå direkt till Wirströms.

Jag är på SF-bokhandeln fem–halv sex och på Wirströms kort därefter.

Känn gratis att sammanfoga mig!

Om det till äventyrs skulle dyka upp någon som jag inte träffat förut så har jag dagen till ära på mig en knallgul munkjacka* under en blå jeansjacka, klarröda skor, blåjeans med turn-ups och en röd palestinasjal. Det borde vara svårt att missa mig.

<font size="1">* Så gul att receptionissan på mitt jobb börjar sjunga »Det var en kyckling som hette Gullefjun …« så fort jag har den på mig.</font size>

Gardener

Champion
Tack för ännu en trevlig forumsöl. Lite tråkigt bara att jag var den första att lämna Wirströms (tror jag iaf), och ännu tråkigare att jag hade kunnat varit kvar en timme till om SJ:s webbplats inte hade ljugit för mig om sista tågavgången.

Eksem

Champion
Äh, jag snubblade ju iväg redan vid tio-tiden eller när det nu var. Och jag förstår fortfarande inte poängen med ett drickaspel som slutar med att alla är nyktrare än när de började :gremlaugh:

Och nästa gång Bearnie ska bjuda mig på shots, kan ingen bara dra iväg mig eller nåt? Jag blir så full av sprit :gremtongue:

Men det var trevligt, och jag borde nog stannat längre (jag behövde en promenad, så jag missade ändå Honeydrips). Nåja, nästa gång!