Nekromanti Stockholmsforumsfika? ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Det är nu länge sedan Stockholmsforumiterna hade en ordentlig sammankomst.

Därför vill jag kalla till forumsfika i morgon (lördag 3 januari 2004 för den som missat det).

Tiden är 13.00 och platsen är Konditori Ritorno (alla tiders bästa kondis), Odengatan 82 (gå inte fel bara – intill konditoriet ligger nån sorts lunchrestaurang som även den heter Ritorno).

Alla är välkomna! Eftersom inget alkoholhaltigare än lättöl serveras på Ritorno kan även de som är under 18 år deltaga.

Anmäl gärna ert intresse i denna tråd. Om ingen utom jag verkar vara sugen på att fika stannar jag nog hellre hemma än åker ända in till stan för att fika ensam.

Storuggla

Champion
I morgon? Sötvattenspirat!

Du ger då inga långa betänketider du inte! Tänk på oss stackare som har fett med saker att göra i morgon! Som.. eh... chrull. Jag har då inget bättre för mig i alla fall. I'll be there.

Storuggla, kollar upp läget

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Var det någon som sade fika? [ANT]

Räkna in mig chocoboy!

/Vulf

chrull

Stockholm Kartell
En fika borde jag hinna med innan jag ska bege mig ut i världen. lovar inget. men fika är alltid bra.

chrull

Eksem

Champion
Bygger de om där fortfarande? I vilket fall har det varit mer eller mindre folktomt senast jag varit där, och det är ju bra. Om vi inte spelar rollspel hela natten och jag inte klarar av att ta mig upp imorgon så kommer jag. Äh vafan, jag kommer ändå :gremwink:

Mask_UBBT

Hero
Gnurf!

Alltså... Jag är ju i Lund, och ska på bröllopp imorrn :gremfrown: Tredje forumträffen jag missar på mindre än en månad... kunde ni inte väntat tills onsdag, eller kanske tisdag kväll, då jag är hemma? :gremtongue:

Nä, men ha det så trevligt och så...

/Mask

Dante

Staff member
Jag hatar er! ...

Stryk ska ni ha! :gremmad:

Dvs. Vitulv, Eksem och Mia. Ni borde ju för fan begripa att jag är alldeles för gammal för att hänga med på efterfester.

Urk, urk och urk! Jag har aldrig mått sämre än jag gör nu. Det är förmodligen ett straff för att jag lekte ordmärkande språkfascist i går – men det är fortfarande obehagligt. :gremfrown:

Nu ska jag rulla ihop mig till en boll av huvudvärk och illamående och inte röra mig på flera timmar.

Jag ska aldrig dricka öl igen!

Urk och aj!

(Ungdomar: Se detta som ett varnande exempel – bli aldrig fulla!) :gremcrazy:

Storuggla

Champion
Re: Jag hatar er! ...

Jaha blev det sådant efter att vi andra ansvarstagande medborgare gått hem? Jahaja.

Storuggla, dagens åldringar

Foggmock

Myrmidon
Ägd. [NT]

Man tycker ju att vissa borde lärt sig med den respektabla åldern de nått... tsk, tsk, tsk.

Foggmock - Calcon och vidare!

Eksem

Champion
Re: Jag hatar er! ...

"Jaha blev det sådant efter att vi andra ansvarstagande medborgare gått hem? Jahaja."

Tydligen, mig är illamående, skakis (och det är inte bara för att jag gjorde misstaget att handla mig ett nummer av Codex att läsa på tåget hem) och luktar illa.

I vilket fall var det ganska så roligt att se Dante fylledansa till Ebba Grön :gremwink:

Dante

Staff member
Det var inte jag ...

»I vilket fall var det ganska så roligt att se Dante fylledansa till Ebba Grön.«

Det måste ha varit Fylledante, jag skulle aaaaldrig få för mig att göra något dylikt.

Vitulv

Jag älskar er! ...

För jag hade nämligen skitkul igår. Fast jag har mått som en påse cheddarost idag.

/Vulf

anth

Vetefan
tackar

Tacker för en trevlig fika.
Tyvärr så var jag tvungen att gå först pga hundvakt - så jag fick aldrig möjlighet att supa huvudet i småbitar.
Någon som har en halsduk för mycket? (jag hade en för lite när jag gick därifrån)

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Nästa gång..

..kan vi väl börja direkt på ett trevligt ölhak? Tre backar tycker jag var ett mycket lämpligare alternativ än kafé mitt på dan'.. :gremgrin:

Vitulv

Re: Nästa gång..

Det är väl lika bra att börja med fika mitt på dagen och sedan gå vidare för vuxenunderhållning? (bärs alltså, inte porrklubb). Då kan ju folk komma när de har tid och dessutom kan småkillarna dyka upp och käka bakelser med oss på dagen (de får ju inte gå på ölhak).

/Vulf

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
I sommar går vi på Gröna Lund först!

Eller hur? Åker karusell, kastar bollar, jagar varandra och har roligt sådär som de har i filmer och på tv. I slow motion, med soundtrack!

Allvarligt, det skulle jag tycka var kul!

M.

Storuggla

Champion
Re: I sommar går vi på Gröna Lund först!

"Eller hur? Åker karusell, kastar bollar, jagar varandra och har roligt sådär som de har i filmer och på tv. I slow motion, med soundtrack!"

Och vi som är fart-, höjd-, skott-, boll-, och soundtrackrädda då? Va?

Storuggla, all of the above