Nekromanti Stor rea på d20 på SF-Bokhandeln i Stockholm

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jättemycket grejer, en del riktigt bra, och några riktigt bra priser! Tome of Horrors II för 98 spänn.

/M

Hunk

Hero
Tråkigt att man inte bor i Stockholm då... Är detta en indikation på att SF-Bokhandeln planerar att minska sitt rollspelssortiment ytterligare? Vilka förlags prylar är det man säljer ut?

Torbjörn

Swordsman
Tråkigt att man inte bor i Stockholm då
Not. :gremgrin: Men blilliga rollspelprylar är aldrig fel!

Är detta en indikation på att SF-Bokhandeln planerar att minska sitt rollspelssortiment ytterligare?
SF-bok i Gbg har väl annars ett rätt hyggligt rollspelssortiment tycker jag. Det har väl iaf blivit mer rollspel efter flytten? Efter att tradition / EB lagt ned rollspelen borde SF-bok kunna sälja bra tycker man.

Torbjörn

Pom

Swashbuckler
Är detta en indikation på att SF-Bokhandeln planerar att minska sitt rollspelssortiment ytterligare?
Det verkade inte så. På rean fanns förutom en del d20, GURPS och lite annat smått och gott i rollspelsväg även Warhammerfigurer och en del brädspel.

Nu är jag ingen expert på rollspelskommers (som verkar kräva mer ideellt arbete än medelkapitalisten skulle tycka vore hälsosamt), men det är väl ingen nackdel att bli monopolist?

Storuggla

Champion
"Är detta en indikation på att SF-Bokhandeln planerar att minska sitt rollspelssortiment ytterligare?"

Av att dömma av deras reaavdelnings tidigare så är det »Fan, det här skiten säljer ju inte. Okej, om jag dumpar priset kanske jag blir av med dyngan och kan beställa in lite bättre grejjer istället.«

"Vilka förlags prylar är det man säljer ut?"

För att citera en vis man och en långhårig typ:
Hoa: »Bruno, vad lockar vi med nästa vecka?«
Bruno: »Nästa vecka har vi Kevin och David Sullivan. Vi har Hacksaw Jim Duggan. Det är bara dina idoler som kommer nästa vecka.«
Hoa: »Bara dynga…«
:gremgrin:

Storuggla, enkelt sagt

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Bort med det gamla, in med det nya

Nä, de ska bara rensa undan det som tog för mycket plats, sa han som stod i kassan när kan betalade mina grejer.

/M

walium

Ganska töntig, faktiskt
Är det så att rea-sortimentet är tillgängligt även ifrån deras hemsida på något sätt? För dom av oss som inte kan ta sig till Stockholm bara för att Sf-bok rear ut intressanta rollspelsprylar.

Hunk

Hero
Rea i Göteborg också

Tog en snabb sväng förbi Göteborgsbutiken när jag var ute och handlade övertidsmat och det reas en del här också. Framför allt är det Drakar och Demoner som, av förklarliga skäl, reas ut, men även en hel del tredjeparts-D20 och en del inte allför gamla officiella supplement (bl.a. Races of-böckerna och Underdark). Själv var jag ytterst nära att införskaffa ett reservex av Players Guide to the Wilderlands och en hög DoD-prylar, men insåg att förmodligen måste börja snåla, eftersom jag för en vecka sedan sade upp mig från mitt jobb utan att ha någon framtida stabil intäktskälla på gång.

Torbjörn

Swordsman
Re: Rea i Göteborg också

Stog länge och vägde ett ex av Midnight i handen. Insåg sen att det förmodligen aldrig kommer att spelas utan bara pryda en plats i hyllan och gick därifrån tomhänt. Tråkigt att man inte är mer impulsiv, för nu har jag inget att läsa. :gremfrown:

Annars var det ju faktiskt en hel del som reades, och som sagts tidigare, inte bara gamla saker. Prylar till Shadowrun (3:e uppl.), gamla Mage, Everquest, Gurps-prylar, Drakar o Demoner, DragonMech, Midnight, Sword & Sorcery prylar.

Kort sagt - en hel del - ändå hittade jag inget som jag fastnade för.

Torbjörn.