Nekromanti Stora bilder

Organ

Out of time, out of mind
Jag skulle önska att man fick någon slags varning eller indikation när man förhandsgranskar ett inlägg om att den bild man lagt till är för bred för att få plats i det färdiga inlägget. Ett exempel på vad jag pratar om är detta inlägg, som inte kan läsas utan att behöva trixa fram och tillbaka i sidled. Hade jag vetat detta i förväg hade jag försökt hitta mindre bilder för läsbarhetens skull.

/Anders

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Kruxet är att spaltbredderna är dynamiska, dvs. olika breda beroende på bredden på ditt webbläsarfönster.

seinet

Swashbuckler
Det går väl att lösa genom att specifiera bredden på bilderna?

Tror det skall gå att läsa in dimensionerna på bilderna via PHP och utifrån det avgöra ifall de skall sättas till max x pixlar i bredd (genom att bara justera bredden följer ju höjden med automatiskt).

/Seinet Wintermute - Tycker choklad är gott

Rickard

Urverk speldesign
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Citerat av: Seinet</div><div class="ubbcode-body">Det går väl att lösa genom att specifiera bredden på bilderna?

Tror det skall gå att läsa in dimensionerna på bilderna via PHP och utifrån det avgöra ifall de skall sättas till max x pixlar i bredd (genom att bara justera bredden följer ju höjden med automatiskt). Man måste dock lägga alla bifogade bilder i en specifik klass.

/Seinet Wintermute - Tycker choklad är gott</div></div>
Det går att göra på ett enklare sätt. Sätt width till 100% i en css-fil och det fixar sig automagiskt.

/Han som skulle sätta width:98% om det var någon webbläsare som tolkade något avstånd fel

seinet

Swashbuckler
Det är ju också en tanke men det är ju för lätt för att jag skulle komma på den :gremlaugh:

/Seinet Wintermute - Skall pallra mig hem till päronen snart och knycka farsans bil tror jag för att åka och köpa Age of Conan