Stora filmer/böcker som saknar rollspel

Gamiel

Myrmidon
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,584
Location
Stockholm
[Trailer voice]From the company that gave you Tales from the Loop RPG, Alien RPG, The One Ring RPG, and Blade Runner RPG, comes a new license game. Based on a classic and beloved IP. Using a variant of the Tales of the Loop system. Mystery! Detective work! Adventure! Temlor! Free League present their new license RPG: Ture Sventon, Private Detective ![/Trailer voice]

Ursprungligen postad i Vilken IP borde Fria Ligan göra rollspel på härnäst? tråden
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,440
Free League present their new license RPG: Ture Sventon, Private Detective ![/Trailer voice]

Ursprungligen postad i Vilken IP borde Fria Ligan göra rollspel på härnäst? tråden
Det har jag recenserat!

 

Oscar Silferstjerna

I fablernas värld
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,609
Location
Nirvana
Det har jag recenserat!

Det var faktiskt min idé från början. Sök i forumhistoriken om ni inte minns.

Jag tycker forfarande att det är en riktigt rolig spelidé, men är osäker på vad Åke Holmbergs arvingar skulle tycka.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,414
Sicken detektiv! Har du spelat Ture Sventon-rollspelet mycket eller?
Nä. Jag läste recensionen och insåg att det nog är ett bra spel, men inte riktigt för mig.
 

Oscar Silferstjerna

I fablernas värld
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,609
Location
Nirvana
Nå, om man söker i forumshistoriken så var du ungefär 15 år sen med att vara först på den bollen.

Jag hade uppenbarligen dålig koll på forumposterna från mars 2006. Men jag diskuterade faktiskt Sventon-idén med Gillbrings någon gång kring det året. Precis när minns jag inte.
 
Top