Nekromanti Stort tack...

Niklas73

Skapare av Starchallenge
... till Herr Nils, Vindhand och Regelslaktaren som i helgen tog sig tid att träffa mig och testa mitt spel Starchallenge. Det var kul att träffa några från forumet och jag ahde både kul och trevligt. Med er hjälp så kan snart Starchallenge finnas... i vilken form är fortfarande oklart. tackar gör iaf

Niklas

Troberg

Sinister eater
Med er hjälp så kan snart Starchallenge finnas... i vilken form är fortfarande oklart. tackar gör iaf
Jag hoppas verkligen att det dyker upp snart, det verkar mycket intressant.

Jag skulle själv gärna varit med och testat det, men har inte möjlighet att åka till Stockholm nu. Fast det är klart, du borde ju speltesta det under olika omständigheter, har du funderat på att testa om det fungerar i Borlänge? :gremgrin:

...och resultatet ska bli spännande att se. Själv har jag tagit på mig att läsa igenom alltihop :gremsmirk:

Det ska bli roligt att se om det finns något att slakta. :gremsmile:

Ha det bra.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Skulle gärna testa det på fler men antar att man kan analysera sönder det ehal då. Regelslaktaren ska läsa igenom allt och det är bra då han kom med bra synpunkter. jag hopas att vara på gång med en release till våren eller sommaren. En del saker står att lösa och skolan tar sitt men sjä'lvklart kommer det. Hoppas du kommer gilla det.

Mvh

Niklas

entomophobiac

Low Prep High Play
Bara storleken på boken verkar bli en anledning att införskaffa den. Se bara till att den inte rasar i bitar (första utgåvan Chronicles) så att man slipper sätta vardera sida för sig i en plastficka :gremfrown:

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Att trycka den är kanske inte aktuellt. Ska däremot trycka ett ex för mig själv. För övriga ex beror det på vad mina utvecklare och eventuella samarbetspartners säger (planer finns för en större utveckling men investerarna vet bara itne om det än). I annat fall blir det en gratis pdf utgåva. Huvudsaken är att folk får ta del av det. Det är ju det som är det roliga. Håll ögonen öppna efter Starchallenge! :gremlaugh:

Niklas

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Teaser...

Och det kan du säkert få inom en framtid. Praktiskt... Det kommer nog i 2 böcker a ca 700 sidor var men tänk då på att 450 sidor är värld och ett 80 tal handlar bland annat om hur du använder Hollywoods bästa filmmakares dramaturgi i dian egena ävnetyr samt hur du konverterar filmmanusbultar till rollspel! :gremlaugh: Dessutom tillkommer Stjärnkartor, rollformulär, fordonsformulär, tabellsamling (för ökad snabbhet i spslet) samt specialskriven musik för olika spelsituatuioner på CD som stämningshöjare skrivit av en proffesionell musiker. Beat that shit neogames! :gremwink:

Troberg

Sinister eater
Tolkar jag dig rätt?

Det kommer nog i 2 böcker a ca 700 sidor var men tänk då på att 450 sidor är värld och ett 80 tal handlar bland annat om hur du använder Hollywoods bästa filmmakares dramaturgi i dian egena ävnetyr samt hur du konverterar filmmanusbultar till rollspel!
Menar du alltså att 870 sidor är regler?!?! Personligen skulle jag nog (utan att veta vad jag pratar om eftersom jag inte sett det...) sett mer värld och mindre regler.

Kanske vi ser olika på vad som är värld och vad som är regler. Det är möjligt att mycket av det som jag ser som värld är med i det du kallar regler (utrustning, rymdskepp, yrken, raser och sånt).

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: Tolkar jag dig rätt?

Det finns ca 100 Färdigheter med beskrivning för varje färdighet då ajg tror på att man använder färdigheter istället för våld. Därför är de detaljerade i fråga om färdighetskast etc. Det upptar många sidor. Beskrivningen över genetiska förändringar pch något som kan liknas vid kraften (frivilligt) har också mängder av lisotor på vad det är för något. Strid beskrivs ingående occh dealjerat. Yrkena uppgår till 35 stycken vilket tar en del plats. Mycket att plocka ur och iten nödvändigt att läsa igenom alltså. Därefter kommer droider och craafts (fordon), teknologi, kampanjregler och omvärld. Bör tillägga att reglerna är ett försök till ultra pedagogiska och ska kunna begripas av någon som itne spelat förut. Därav ett GÄNG exempel. Sedan upptar tabeller många sidor.

Totalt sett är inte Starchallenge speciellt komplicerat och beskrevs av Herr Nils som en utökad Dod Expert i kombination med Western (som jag aldrig spelat själv). Hoppas det låter som ett OK format men jag har utgått från gamla Äventyrsspel men med en del utbyggnader för att få in lite mer realism (men med betonign på¨snabbhet).

Troberg

Sinister eater

OK, det låter betydligt bättre.

Det finns ca 100 Färdigheter med beskrivning för varje färdighet då ajg tror på att man använder färdigheter istället för våld. Därför är de detaljerade i fråga om färdighetskast etc. Det upptar många sidor.
OK, det var en sak jag inte förutsåg. Själv är jag latmask och skriver sällan mer än en mening per färdighet, om än det.

Beskrivningen över genetiska förändringar pch något som kan liknas vid kraften (frivilligt) har också mängder av lisotor på vad det är för något.
En sån sak som jag räknar till världen (med vissa regelinslag).

Yrkena uppgår till 35 stycken vilket tar en del plats.
Också värld för mig.

Därefter kommer droider och craafts (fordon), teknologi, kampanjregler och omvärld.
Mer värld för mig.

Bör tillägga att reglerna är ett försök till ultra pedagogiska och ska kunna begripas av någon som itne spelat förut.
Bra initiativ, även om det kanske inte är något som jag lusläser. Det behövs nybörjarvänliga spel.

en utökad Dod Expert i kombination med Western (som jag aldrig spelat själv). Hoppas det låter som ett OK format men jag har utgått från gamla Äventyrsspel men med en del utbyggnader för att få in lite mer realism (men med betonign på¨snabbhet).
Låter bra.

Jag har bara ett stort klagomål. Varför i h-e sitter du här och skriver inlägg när du har ett spel att färdigställa!? Vill ha! Vill ha! Vill ha! :gremgrin:

Niklas73

Skapare av Starchallenge

Jag har varit aslat men väntar just nu åsikter från regelslaktaren som ska gå igneom reglerna. Ska gå igenom de åsikter som framkom vid spelmötet. Tack och lov var det inga stora sågningar utan mer på detaljnivå (rymdstrider itne avklarat - körs senast i maj). Spelet är helt färdigskrivet men ska korrläsas (stavning, gramatik) vilket jag jobbar på. Därefter ska också regler kompleteras, strykas och ändras men det rör sig inte om några större moment (hoppas testarna håller med mig) men förbehållet rymdstrider men jag tror itne det ska vålla stora problem.

jag blir glad över att du vill ha det och ska passa mig för fler inlägg :gremwink:. Jag hoppas att Starchallenge ska få en del spelare och också hoppas jag supermycket på att folk vill bygga vidare och kompletera till expansionen (som än så länge bara har ett namn) Starchallenge - The worlds beyond. Hur spelet ska distrubueras är oklart men ett par tre varianter finns. Misstänker dock att det blir pdf och gratis. Men vi får se. jag ska skynda mig.

Niklas