Nekromanti Storugglas senaste dröm (jag var nykter)

Storuggla

Champion
Denna gång drömde jag om Stockholms Spelkonvent (vilket det måste varit eftersom det är det enda konventet jag går på). Det hölls i en kåk i Gamla Stan och var inredd helt i mörkt trä och mässingsdetaljer.
Det var ett spelkonvent vet jag eftersom någon sålde spel i källaren. Spel utan kartongerna. Så alla spel var invirade i gladpack och den gamla tanten från Alla Älskar Raymond gik runt och vevade med en blåbärspaj för att det skulle verka mer hemtrevligt och då skulle folk köpa mer. Fan vet om det funkade. Jag köpte inget.
Sen ramlade Arnold Schwartzenegger i en trappa (de var mer som lejdare) och stukade foten, så han fick sitta på andra våningen i ett rum (han rökte opium för att lindra smärtan visade det sig mot slutet). Han hade utsikt över en gräsmatta (var fan i Gamla Stan var detta?) där Krille spenderade hela konventet i ett vitt tält av tyg som var mindre än han själv var. Gick någon för nära tältet så tacklade han dem och började sedan kittla dem.
Någonstans här blev jag flintskallig helt plötsligt och började klä mig i gröna badrockar, det var strax innan jag upptäckte att Arnold Schwartzenegger egentligen var kejsaren av Kina i förklädnad. Sedan gjorde en dansk ubåt entre (fråga inte, dt är ganska osammanhängande) och danska marinen borde verkligen ta bättre hand som sina uniformer, helt fransiga var de.
Sedan började kejsaren av Kina och Krille fäktas med bilradioantenner. Krille fick hjälp av tre sandinister och kejsaren fick hjälp av en tjej i en ful blå klänning, Kalcidis och en stor ödla med hög hatt.
Konventet slutade utan att någon spelat, köpt eller sålt något med att en buddistmunk gjorde entré och Krille - Kejsaren fajten slutat på Sergels Torg.

Vad fan åt jag för något som gav mig det här? :gremshocked:

Storuggla, vaken nu

Gastono

Hero
Haha, fy fan va bra!

Vevade med en blåbärspaj för att få det hemtrevligt :gremlaugh:
Arnold skall alltid ramla i trappor ja....
Och Krille är aggressiv i även denna drömmen (han förekommer i allas drömmar och är aggressiv i 90% av dem... Vad är det med honom? :gremsmile:)

Och resten vågar jag knappt kommentera :gremlaugh:

Men men... Vad kan detta betyda?
Jag tror att det betyder att det kommer bli ett trevligt stockholms spelkonvent fast med ett par överraskningar.

Nightowl

Champion
:zeppelinare: :gremgrin:

Det enda jag har att komma med är att jag hade en mardröm i veckan om att jag var sen till jobbet men det fanns en osynlig grammofon i min lägenhet jag måste stänga av först som spelade jazz med Louis Armstrong...

Erik

Rickard

Urverk speldesign
Jag hade någon dröm i veckan (eller var det förra veckan) där det var något möte om rollspel. Det var något som skulle fastslås. Kändes som Sverok eller något. Jag var i en lokal och jag visste att Rising var där, men jag orkade inte söka upp honom för det kunde jag göra efter mötet. Jag såg ett uppslag med namn på alla deltagarna med för- och efternamn (Axel Walterberg och liknande - jag reflekterade aldrig över namnen), förutom för Rising. Där stod det bara... Rising.

När mötet började så råkade jag vara oförskämd genom att inte vara tyst så ordföranden ville slänga ut mig. Jag fick vara kvar efter jag lovat att inte säga något mer på hela mötet. Jag stötte lite på sekreteraren och hon var inte speciellt tillmötesgående men gav ändå efter för min charm... och sedan vaknade jag. Skitdröm.

/Han som började drömma igen för 3 år sedan

Gastono

Hero
ag stötte lite på sekreteraren och hon var inte speciellt tillmötesgående men gav ändå efter för min charm... och sedan vaknade jag.
Haha, Han lyckas inte ens få till det i sina drömmar... :gremlaugh:

Sjäv drömde jag inatt men eftersom det var en tråkig dröm (som dessutom inte handlade om wrnu eller rollspel) så tänker jag inte ta det här :gremsmile:

Nightowl

Champion
Mera drömmar

I natt drömde jag en UPPFÖLJARE till en av mina mest bisarra drömmar som jag hade för jättelänge sedan, när jag, min far och min döde farbror slogs mot zombier för att försvara vår sommarstuga som var full med miniorscouter.

I alla fall, det fanns återigen ett hot, och det var ryska counterstrikespelare . Ryska armén hade kommit på ett sett att manifestera ens datorgubbe i verkligheten, och skickat över en armé som skulle inta Norrland. Dom hade dock små blå skyltar som hängde över huvet ungefär som i WoW eller CoH som talade om vad dom hette, det vet jag inte om man har i CS.

Den första anfallsvågen utgjordes dock av muterade fladdermöss med renhorn som vi slog ned med käppar, och så strandade en enorm radioaktiv gädda som blivit torpederad av marinens hemliga atomubåt som hade en bas i vår båtlänning.

Precis som i den ursprungliga drömmen blev det ett "censurerat" klipp i historien såfort det var på väg att bli våldsamt, och efteråt satt vi och summerade historien. Min döde farbror var inte med den här gången, men däremot kommunicerade jag via komradio med en stab av nördar som skulle förklara reglerna i CS för mig... inga forumiter så vitt jag vet, dock.

Erik, hård hjälte

Feuflux

omjonasson.se
Drömuppvaknanden och toalettbesök

Jag minns inte mina drömmar alls bra på sistone. Jäkla skit. Jag är expert på att vakna under pågående drömmer och således ha lätt att minnas dem. Nu för tiden minns jag mest lösa småklipp som inte går att återberätta som en schysst story.

Så därför ska jag prata om mitt favoritämne: "Att vakna pga kissnödighet mitt i en dröm". När man vaknar "som vanligt" i en dröm så kan drömhandlingen brytas lite varsomhelst (fast vanligtvis precis innan nåt häftigt ska hända enligt lagen om alltings jävlighet) fast i 99% av de fallen då jag (och andra också om min teori stämmer) vaknar och är kissnödig så har jag precis drömt om den ena av två saker.
1) Jag är kissnödig i drömmen och jagar efter en toalett.
2) Jag har sex.

1) Vi tar och utvecklar punkt 1 först eftersom det är massa humor där. Jag brukar nämligen stöta på rätt absurda toaletter i mina drömmar. Den bästa måste nästan vara den gången jag i panik sprang runt på ett bibliotek och letade efter en toalett. På övervåningen i det gigantiska huset hittade jag en liten byggnad med kanske 5 toaletter. Framför samtliga stod/halvlåg/låg mer eller mindre sjuka pensionärer så det var kö. Man kan inte tränga sig före människor som är i så uselt skick att de hjälpte varandra att släpa sig in på toaletterna när det blev ledigt. Jag ställer mig alltså i kön. Det går vansinnigt långsamt och jag inser att det här kommer inte att gå bra... så jag springer vidare och letar efter en bibliotikare att be om hjälp (eller vad nu planen var). Det går dock inte så till slut hamnar jag framför den där toalettbyggnaden igen, nu är kön nästan borta men jag slipper lida mer för jag vaknar.

Favvistoaletten får nog vara den som var i en skolbyggnad. 4 glasväggar och persienner på insidan för att förhindra insyn. Oavsett hur sjuk situationen är så springer jag väldigt ofta för att leta efter toaletterna... det hela dyker upp när det redan är panik så att säga. Ingen tid att leta i lugn och ro.

2) Moving on to crotch-item number two. Det finns en stor fördel och en stor nackdel med det här drömmandet. Fördelen är att drömmarna är vansinnigt trevliga att drömma (jag och de tre Couplingtjejerna i ett stort badkar är en av de mer minnesvärda). Nackdelen är att jag vaknar "innan det är klart" med ett "Arrrrrrrgh, I want mooooore!" :gremsmile:

Nån som håller med eller vill protestera mot teorin att de här 2 drömtyperna är i total dominans om man vaknar i en dröm pga kissnödighet?

Rosen

Myrmidon
Re: Drömuppvaknanden och toalettbesök

i 99% av de fallen då jag (och andra också om min teori stämmer) vaknar och är kissnödig så har jag precis drömt om den ena av två saker.
1) Jag är kissnödig i drömmen och jagar efter en toalett.
2) Jag har sex.

Inte jag iaf - jag brukar vakna och just ha drömt nåt som gjort mig allmänt stressad och frustrerad (orsak och verkan är förmodligen omkastade där, men ändå).
Att vandöda mafiosos har gömt sig i våra garderober just när vi ska få främmande och sånt.

--
Åke

Gastono

Hero
Re: Drömuppvaknanden och toalettbesök

Att du jagar en toalett är väl normalt då du behöver kissa... även i en dröm (tror jag :gremsmile:)
Dock så kan jag inte identifiera mig själv med det, det är inte ofta jag behöver lätta på trycket mitt i en dröm.

Nu kommer jag inte heller ihåg så mycket drömmer på senaste.
Detta stör mig - jag gillar drömmar :gremlaugh:

Dock så har jag ett par drömmar som ständigt återkommer när jag är lite mer allvarligt sjuk.
Inte skall vi gå in på dem då jag har svårt att komma ihåg annat än fragment av dem så här lång tid efteråt men de är väldigt mystiskta.

Vid ett tillfälle när jag var en liten knatte och var sjuk i alla fall så låg jag i en säng och sov(/samt drömde) och jag hade min kära far i en säng bredvid min.
Han kollade på TV med mycket låg volym.

Dock så sade jag tydligen "sänk" hela tiden så han fick sänka tills det knappt fanns något ljud kvar och jag fortsatte säga "sänk" tills det var helt tyst.

Det jag kommer ihåg var att jag "drömde" en dröm där jag upplevde ett mycket högt ljud som störde mig.
Dock var det min far som berättade att jag sade "sänk" hela tiden i sömnen... :gremtongue:

Speaking of lite poänglösa drömmar sådär :gremlaugh:

Feuflux

omjonasson.se
Vakna av ljud

Det har hänt några gånger att innan en hödljudd klockradio slutligen får mig att vakna att jag har drömt att jag i drömmen plågas av nån högljudd musik. Är väl kanske varken helt sovande eller helt vaken vid de tillfällena. :gremgrin:

Rickard

Urverk speldesign
Re: Mera drömmar

"Ryska armén hade /.../ skickat över en armé som skulle inta Norrland."
Det där visar bara hur galna ryssarna är.

/Han som undrar hur många som godkänner argumentet "...för Nightowl drömde det."

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Där ligger jag i lä. De flesta av mina drömmar är makabra affärer med sjukdomsfylld död som antingen direkt eller enbart antydd ingrediens. Men de ger fin inspiration till dystra byggnader i rollspel.

Gastono

Hero
Re: Vakna av ljud

Hehe, ljud är alltid intressant att drömma om - speciellt om det är någon som talar och man skall tala tillbaka så det blir en konversation i drömmen.
Dock har jag en tendens att vakna när jag skall prata i en dröm :/

Feuflux

omjonasson.se
Forumitdröm

Nu har en ny forumit fått vara med i mina drömmar. Jag åkte tåg med Muggas i natt. Det hände en massa innan tågåkandet (som Muggas inte var med på) som jag tyvärr inte minns så bra. För det var rätt häftigt. Jag träffade bl.a. en amerikan och var helt otroligt imponerad av att han kunde uttala Olof ordentligt. Sen behövde han av nån anledning guida mig till en speciell Inter Sport-butik. Jag vet inte vad som skulle hända där men det var mycket viktigt. Ha sa att den låg nära en Burger King-butik men jag envisades med att undra om det låg när McDonalds vid stationen. Värsta produktplaceringen den här drömmen... Jag hamnade iaf på stationen och där träffade jag Muggas. Här bytte drömmen språk från engelska till svenska (och troligtvis land som den utspelade sig i).

Muggas och jag köpte varsin tågbiljett till Norrköping. Resan skulle ta 10 minuter så jag vete fan var vi var nånstans. Vi satt i stationsbyggnaden och väntade, pratade om någonting och hade jättetrevligt. Plötsligt insåg vi att tåget gick precis nu så vi sprang ut, hoppade över spåren fram till rätt spår, sprang ifatt vårt tåg som inte hunnit få fart och bankade på alla rutor. Föraren stannade faktiskt men han var skitsur när han släppte in oss. Nu hade vi tydligen en massa packning med oss för vi la en massa tid på att stapla upp alla väskor och grejer på en hylla. Sen ramlade allt ner från hyllan, vet inte om det var för att tåget bytte hastighet eller vad... men det hände. Muggas blev jätteirriterad och samlade ihop allting framför sina fötter istället för att ha bättre koll.

Sen kom det förbi en tjej och nu var drömmen på engelska igen. För hon ville be mig om någonting men snackade så otydligt att jag inte fattade vad fasen hon ville. Det verkade som om hon ville att jag skulle komma till vagnen bredvid (bredvid i sidled, det här tågen var intressant byggt nu helt plötsligt...) iaf och Muggas tyckte att jag skulle gå med henne och se vad som hände. Så jag gick efter henne ditåt. Samtidigt som vi passerade ett gäng toaletter så sa jag att jag skulle gå av tåget om 10 minuter och inte hade så mycket tid.
- That's what you think, svarade hon och tog med mig in på en toalett.
Ett tag hade hon verkat lite ond, men nu började vi hångla++ så... it was all good. Sedan vaknade jag i enlighet med tidigare inlägg här i tråden (läs det först).

1) Yay, fler forumiter på drömlistan.
2) Wow, kan inte minnas att jag drömt på både engelska och svenska på det här sättet innan. Snackade engelska med en förvirrad pirattjej igår så jag skyller delvis drömmen på henne.
3) Sweet, har aldrig drömt om snuskigheter på toaletter innan jag vaknat förut. Som att slå två flugor i en smäll. :gremgrin: