Ceetan
Warrior
Strömlinjeformade reglesystem näms ofta, men jag måste rekänna att jag inte har en aning om vad det betyder i rollspelssammanang. Kan någon vara vänlig och upplysa mig?
Ett strömlinjeformat regelsystem är ett system där man skalat bort onödigt fluff och bara sparat det som behövs för att få jobbet gjort.Strömlinjeformade reglesystem näms ofta, men jag måste rekänna att jag inte har en aning om vad det betyder i rollspelssammanang. Kan någon vara vänlig och upplysa mig?
Yeah, jag var trött och förklarade det dåligt. Jag använde "sensationalism" först om Mutants fyndplatta, för länge sedan (bläddra förbi den ...?ser sådant)) . Där tycker jag termen fungerar bra. Plattan finns ju där som en sorts happening som avbryter de konsekventa reglernas rutin för att väcka uppståndelse, och samma sak skulle man kunna säga om de förslag som postats på forumet som handlat om att använda jättekonstiga regler för magi; såsom att plocka olikfärgade stenar ur en påse och liknande.Men du, "sensationellt" kändes som ett jättekonstigt ord för att beskriva icke strömlinjeformade spel, eller?