Nekromanti Strange

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
I ett anfall av uttråkning fick jag för mig att kolla vad Richard Coyle sysslat med istället för att spela Jeff i den senaste säsongen av Coupling. Det visade sig att han (bland annat) spelat titelrollen i Strange -- en brittisk tv-serie som låter som någon sorts blandning av X-files, Buffy och Hellblazer -- som en präst som bekämpar demoner.

Länk till BBC

Är det någon som sett den? Borde vi andra också göra det, eller finns det en bra anledning till att det bara blev en säsong?

/tobias

Pom

Swashbuckler
Jag har sett delar av ett par avsnitt, så jag hoppas någon annan ger en fullödigare beskrivning. Men för vad det är värt...

Din beskrivning är väl tämligen ackurat genremässigt och serien sög inte direkt. Men den hade inte det där extra som Buffy och Hellblazer har. Richard Coyle var intensiv på överspelets gräns, men inte dålig alls. Däremot var det väldigt svårt för mig att bortse från hans monomaniske snuskhummer från Coupling.

Balderk

Swashbuckler
Coupling

Mycket tråkigt att han inte var med i sista säsongen av Coupling (hoppas fortfarande på ännu en säsong, men det lär väl vara förgäves). Oliver kändes mest som en blek kopia.

/Jonas, som hade Couplingmarathon för att par veckor sedan