Nekromanti Stray Bullet

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
För massor med år sedan så skrev jag ihop ett rollspel som jag döpte till Stray Bullet. Min tanke var att det skulle vara ett rollspel i technothrillergenren.

Nu när jag ser tillbaka på det, 10 år senare, så inser jag att det inte är särskilt bra. Jag skäms nästan - stycket "What about stray bullets?" lyfte jag rakt av ifrån något annat spel som jag glömt namnet på. Men vissa delar av spelet gillar jag ändå.

Men det jag funderar på är: är det en bra idé att se över spelet, ta bort det som är dåligt, skriva om och göra en snygg PDF på det hela? Vad tycker ni är bra, och vad skall bort?

Länken till spelet: http://hem.passagen.se/anjo77/stray.htm
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Ok, det var inte så mycket respons det.

Då skall jag slänga ut mina egna tankar om vad man kan göra:

1) Kasta regelsystemet och göra ett nytt, enklare, som inte kräver några uträkningar (någon variant på Storytellersystemet där det krävs att man slår över 4 med en T6 för att få ett lyckat slag: svårare handlingar kräver flera lyckade). Allt för att få ett snabbt system.

2) Någon sorts setting: beskrivning av en (fiktiv?) stad.

3) Beskrivning av några organisationer (CIA, NSA osv) så att man kan köra spel i Bourne Indentity-stilen. Eller militära operationer (Navy SEALs, Blackhawk/Xe, etc).

4) Riktlinjer för hur man kör hollywoodaction, technothriller, spec ops, etc.

5) Göra en snyggt layoutad PDF.

Vad tror ni?
 
Top