Varför måste det vara just streaming? Icke-streamat finns ju väldigt många titlar som är enkla att få tag på (på engelska åtminstone).Organ said:Jag vill kunna lyssna på ljudböcker i telefonen. Lite finns på spotify men det så svårhittat och utbudet så tunt att det nästan inte är värt besväret att leta. Hur gör jag? Tips någon?
/Anders
Det finns en streamingtjänst för ljudböcker som heter Storytel. Jag vet inte hur den är, men kanske är det något liknande som du letar efter?Organ said:Jag vill kunna lyssna på ljudböcker i telefonen. Lite finns på spotify men det så svårhittat och utbudet så tunt att det nästan inte är värt besväret att leta. Hur gör jag? Tips någon?
/Anders
Du kan ju låna från bibliotek, men det är kanske inte direkt enkelt.Organ said:Nej, du har rätt, det måste inte streamas. Dock så vill jag att det ska vara enkelt och gratis.
/Anders
För att det är olagligt?Jarl said:Du kan ju låna från bibliotek, men det är kanske inte direkt enkelt.Organ said:Nej, du har rätt, det måste inte streamas. Dock så vill jag att det ska vara enkelt och gratis.
/Anders
Men ärligt talat, om du inte vill betala för dig, varför piratar du inte bara ljudböcker?
Well, kombinationen gratis, lagligt och bra brukar ju vara rätt sällsynt i verkligheten. Själv skaffar jag ljudböcker från Audible (Amazons ljudboksföretag). Inte gratis ($15 för en bok, ca 95kr), men smidigt och mycket stort utbud (på engelska då). Dock DRM om man hänger upp sig på sådant.Organ said:För att det är olagligt?Jarl said:Du kan ju låna från bibliotek, men det är kanske inte direkt enkelt.Organ said:Nej, du har rätt, det måste inte streamas. Dock så vill jag att det ska vara enkelt och gratis.
/Anders
Men ärligt talat, om du inte vill betala för dig, varför piratar du inte bara ljudböcker?
/Anders
Och tillagt i favoriter. Tack för det här tipset. Nu ska jag lyssna på Conan ljudböckerkrank said:Och ingen har nämnt Librivox än?
http://librivox.org/
De har mest äldre böcker där copyrighten tagit slut, men de har ganska många. Det är frivilliga som läst in så det kan vara lite blandad kvalitsort. Men jag har lyssnat på flera böcker därifrån.