G
Guest
Guest
Jag har länge velat ha olika beredskapsläge för spelare, i standard kör jag utan tidspress och utan större risk, men det är inte alltid optimalt, därför har jag skapat tre faser till mitt rollspel och jag tänkte gå igenom deras koncept om en inte reglerna, för att se vad folk tycker...
Stressad situation, du har tidspress.
Intensiv situation, det som inte blir klart direkt kan räknas som onödiga åtaganden.
Skadlig situation, du blir åsamkad skada om du inte undviker det (standard för strid).
I en stressad situation, har du för första gången möjligheten att misslyckas, med något, men som utbyte tar allt kortaste tiden möjligt. Du har även möjligheten att anstränga dig extra i ett bestämt antal nivåer, med ansträngning följer dock utmattning.
I en intensiv situation, är kortaste tidsbasen grund och långa handlingar kommer endast bli klara under denna fas om de strävar mot ett nödvändigt mål.
I en skadlig situation kommer spelarna åsamkas skada, om inte denne undviker detta, att åsamka andra skada försätter de tilltänkta i en skadlig situation utan att kräva några slag för spelaren.
Värt att nämnas är att alla situationer inkluderar den föregående och att en stressad och en skadlig situation är individuell men är någon i en intensiv beräknas alla aktioner som intensiva.
Vågar jag fortsätta på detta?
/Zorbeltuss
Stressad situation, du har tidspress.
Intensiv situation, det som inte blir klart direkt kan räknas som onödiga åtaganden.
Skadlig situation, du blir åsamkad skada om du inte undviker det (standard för strid).
I en stressad situation, har du för första gången möjligheten att misslyckas, med något, men som utbyte tar allt kortaste tiden möjligt. Du har även möjligheten att anstränga dig extra i ett bestämt antal nivåer, med ansträngning följer dock utmattning.
I en intensiv situation, är kortaste tidsbasen grund och långa handlingar kommer endast bli klara under denna fas om de strävar mot ett nödvändigt mål.
I en skadlig situation kommer spelarna åsamkas skada, om inte denne undviker detta, att åsamka andra skada försätter de tilltänkta i en skadlig situation utan att kräva några slag för spelaren.
Värt att nämnas är att alla situationer inkluderar den föregående och att en stressad och en skadlig situation är individuell men är någon i en intensiv beräknas alla aktioner som intensiva.
Vågar jag fortsätta på detta?
/Zorbeltuss