Nekromanti Strid

Lucifer

Veteran
Hur många gånger ska man få slå i en runda? Kan man undvika och gör motanfall i samma handling?
Tillbakaknuffad: Om man t.ex. möter ett grottroll med binderakkhammare som gör 10T6 i skada och man får en smäll på 60 i skadeverkan och man har t.ex. 15 sty och 15 tål. 15 + 15 =30 då överskrider det med 30. 30/5 = 6 + 1 = 7. Enligt reglerna ska man då flygga tillbaks 7m. Kan det stäma? Jag tycker det låter lite överdrivet.

Lucifer

Staffan

Myrmidon
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Hur många gånger ska man få slå i en runda?<p><hr></blockquote><p>
Så många du tycker att du klarar av. Tänk på att varje handling du gör ökar svårigheten på allt med Ob1T6.

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Kan man undvika och gör motanfall i samma handling?<p><hr></blockquote><p>
Inte i samma handling, men i samma runda. Det räknas som två handlingar, så du ökar svårighetsgraden på båda.

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Tillbakaknuffad: Om man t.ex. möter ett grottroll med binderakkhammare som gör 10T6 i skada och man får en smäll på 60 i skadeverkan och man har t.ex. 15 sty och 15 tål. 15 + 15 =30 då överskrider det med 30. 30/5 = 6 + 1 = 7. Enligt reglerna ska man då flygga tillbaks 7m. Kan det stäma? Jag tycker det låter lite överdrivet. <p><hr></blockquote><p>
Om ett stort dumt troll slår till dig med en lika stor slägga, och får in en klockren fullträff ("maximal" skada - jag vet att ObT6 inte har något max, men ni fattar) så har jag inga problem alls med att man flyger iväg några meter. Med tanke på att du antagligen fick 4-6 extraskador på köpet (beroende på rustning) så är flygandet det minsta av dina problem.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Frixeray

Swordsman
Då har du fanimej inte lyckats med att få en rövare att flyga flera meter bakåt med hjälp av en pil. Pilen åkte igenom rövaren

(säkert nån annan som lyckats här på forumet, men fortfarande jävligt kul)

Förövrigt suger Mac-avkodningen av tecken (typ å ä ö), varför jag behövde ändra

ÅFF TÅPPICK<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by frixeray on 2001-09-27 01:20.</EM></FONT></P>

Magnus L

Hero
Om man t.ex. möter ett grottroll med binderakkhammare som gör 10T6 i skada och man får en smäll på 60 i skadeverkan och man har t.ex. 15 sty och 15 tål. 15 + 15 =30 då överskrider det med 30. 30/5 = 6 + 1 = 7. Enligt reglerna ska man då flygga tillbaks 7m. Kan det stäma? Jag tycker det låter lite överdrivet.

Det är nog inte överdrivet, äbk dig själv att bli tillknöcklad av ett grottroll med en binderakkhammare, det är nog ingen angennäm upplevelse, dessutom kanske man inte FLYGER 7 meter, utan man flyger, stapplar, rullar och glider sammanlagt 7 meter.

Vår grupps hemsida:
www.spelaroll.net/naug

Helmgast
OT åäö

Utan mellanslag: & aring; & auml; & ouml;
Så nu vet du.

SLUTA SÄG ÅFF TÅPPICK!

// Slut.

Big Marco

Läskig
Flyger är ett vitt begrepp - som sägs nedan så innebär det att man är tillbakapressad X meter, om det är att man fysiskt slungas, stapplar, snubblar, ragglar eller rullar spelar inte så stor roll.

-Marco Behrmann

Belgarth

Swordsman
men tänk dig själv att du är ett grottrol med en stor slägga och slå till på en sten och se hur den flyger.
dålig skala men vadå?

How do you prove that you exist? Maybe we don`t exist....

Frixeray

Swordsman
Re: OT åäö

Ja, men vem fan orkar?
Det är ju bara att ställa om avkodningen ju.
Sen att IE bestämt SKA köra med mac-avkodning, så att man inte vet om den kör mac- eller windowsavkodning TROTS att man ställt in det är ju inget att bry sig om.

Men detta e ju ganska

ÅFF TÅPPICK