Nekromanti Strids regler

Khronos

Veteran
Jag förstår inte varför ni funderar så mycket på regler ? Om ni inte förstår dem gör egna. Om ni inte orkar använd Dod regler. Använd er av regler ni klarar av att hantera. Det viktiga är att förmedla känslan av att vara i strid, inte att slå ett antal T - 6. Tvärtom blir det ett slags antiklimax med förmycket tärningar.

jennatar

Veteran
Mycket av reglerna går ju att skippa med gott rollspel, men i vissa situationer så vill man ju använda alla regler för att t.ex. spelarna inte ska dö, då kan det vara bra med alla tekniker och dyl.

Och att klaga på regler eller använda andra regler leder ju ingenvart, reglerna är ju anpassade för detta spel, men som sagt mycket regler är ju friviliga. Det här systemet känns mer verklighetstroget om man kan reglerna och världen känns mer levande när den är så detaljerad. KP systemet i dod är ju inte det bästa som finns men alla kan det för att alla har spelat det, och sen att min 2 åriga brorsdotter också kan det är ju för att det är på den nivån.

Detta är på inget sätt ett påhopp på Khronos men många, och då menar jag många klagar på Eon utan att ha spelat det, jag har lyckats "frälsa" riktigt inbitna dod spelare med Eon.

Kameli

Warrior
Detta är på inget sätt ett påhopp på Khronos men många, och då menar jag många klagar på Eon utan att ha spelat det, jag har lyckats "frälsa" riktigt inbitna dod spelare med Eon.

Jag tror nog mer det är försåk att nå en annan rang än grisodlare som herr Khronos bombar oss med dessa inlägg.

Snälla lille Khronos, man BEHÖVER inte vara bäst i allt. speciellt inte i något så trivialt som statusen på ett nätforum, här fungerar det så att ifall folk VET att DU gör VETTIGA inlägg så läser folk dina åsikter osv. Om du däremot skickar in totalt meningslösa idiotmedelanden för att stiga i rang så, ja. Det blir ungefär som den personen som skriker på en fest för att folk skall lägga märke till honom, det ger motsatt verkan.
Sen tycker jag att inlägg som de som pumpas ut av Cyberbulle är synnerligen onödiga och att han borde skärpa till sig!

Inofficiellt så borde folk som gör sånna löjliga saker straffas med spikpistol.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Hold your horses

"Jag tror nog mer det är försåk att nå en annan rang än grisodlare som herr Khronos bombar oss med dessa inlägg."

Det är mycket möjligt men jag tycker nog ändå att hans inlägg håller så pass hög klass att jag kan tänka mig att förlåta honom. Verkligen inte jämförbart med klanten Cyber-bulle som verkar vilja bli utsläng ifrån forumet.
Sedan kan man ju undra om det inte vore bättre att försöka vara vänlig och tillmötesgående mot nykomlingar istället för att snäsa av dem i en lätt mästrande ton.

Kameli

Warrior
Re: Hold your horses

"BAJS HAHAHAHAH!"
"RUNKA I SPELBÖCKER"

Sånna människor ska ha käpp. thats it.

Vidare så har jag genom min mästerligt analytiska förmåga dragit den slutsatsen ang. Khronos, säkert en trevlig kuf osv. men inlägg huruvida han nångonsin kommer att få högre rang har vi sett på dessa forum väldigt ofta. så ofta att det borde stå ganska klart HUR man stiger i rang.

Sen tycker jag det är irriterande med en massa onödiga inlägg som laggar ned mitt internet när jag skall försöka läsa det senaste på mina ynkliga raster.
Herr khronos eller vem som helst får för min del gärna skicka hur många inlägg han vill om han har nått annat att säga än att han inte gått upp i rang/ för att gå upp i rang.
Å det är allt jag har att säga om det, för nu iaf.