"Så jag tänkte bara undra vad ni andra här på forumet tycker, är N2 eller Eon2 bäst på stridskonsterna?"
Min åsikt är att Eon2 slår NeoTech2 rejält på fingrarna vad gäller stridskonster, om man bara sållar lite grann bland det förstnämnda spelets mer osannolika moment.
Att slag och spark finns i olika nivåer känns rätt omotiverat i mitt tycke - du kan träna slag tills du blir blå, men stor skillnad blir det inte i hur mycket ont du levererar om du inte byggt muskler på kuppen. NeoTechs stridssystem (som jag i och för sig har dålig koll på, men vafaen) förefaller dessutom långt mer fokuserat på avståndsstrid än på närkamp, vilket jag anser märks.
Mitt största problem är nog att jag helt enkelt inte kan relatera till NeoTechs stridskonstregler. Inte det minsta. Det är antingen för finkornigt eller för grovt, och överlag har ganska dålig representation av vad de olika kampsporterna har att erbjuda. Att sedan en kampsport bara är en generisk kampsport om man inte köpt specialtekniker är beklagligt. Eon2 må ha samma grund, men stridsformerna har långt större karaktär där, vill jag hävda.
--Björn, av Montezuma drabbad