Nekromanti Stridsyxa eller stridshammare?

The_shadow

Warrior
Om jag måste välja mellan stridsyxa och stridshammare vilket bör jag då välja? båda är ju tvåhandsvapen./images/icons/dragon.gif

Vilket vapen anser du är BÄST av alla vapen i mundana???

"Om fienden finns framför så se åt sidorna".
Dvärgiskt ordspråk.

kyro

Veteran
Vilket vapen anser du är BÄST av alla vapen i mundana???text

någon båge kanske serinebågen/images/icons/devil.gif

Sabelkatten

Swordsman
Om jag måste välja mellan stridsyxa och stridshammare vilket bör jag då välja? båda är ju tvåhandsvapen.

Vilket har du bäst grundskada för, Hugg eller Kross? Vilket gillar du bäst?

Vilket vapen anser du är BÄST av alla vapen i mundana???

En skarp hjärna. Allvarligt, en person kan ha nästan hur häftig utrustning som helst och ändå få spö av någon smartare.

"Om fienden finns framför så se åt sidorna".
Dvärgiskt ordspråk.

"Det spelar ingen roll åt vilket håll fienden befinner sig, bara du vet var han är och han inte vet var du är."
Min egen regel för strid.

/Henrik

Demolas

Veteran
Stridshammaren är ett enhandsvapen och används för det mesta av ryttare.

Ett av det bästa vapnet, enligt mig är det alviska Lyfali svärdet det är både snabbt, lätt och gör mycke skada.

Attack Bosse

Veteran
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

En skarp hjärna. Allvarligt, en person kan ha nästan hur häftig utrustning som helst och ändå få spö av någon smartare.

<hr></blockquote>

Hjärnan är inget vapen utan ett organ, ditt påstående faller på det.

Ghorax

Veteran
Då du undrar detta kan jag rekomendera att du läser en Dragonlace bok i triologin och dvärgar, den heter Hammer & Axe. Och valen mellan dessa vapen ändrade dvärgarna för alltid.

Helmgast
Krilleregler

Bry dig inte om regler, det leder bara till koboldsjukan. Inte bra. Vilket vapen passar din RP, yxa eller hammare?

Vill du ha ett bra vapen så gör ett Lyfalisvärd välbalanserat samtidigt som du använder Krille-reglerna i CODEX (+ en massa i BRYT). Bra på allt utom pris. Men det är bara att slå på förmögenhetstabellen. Och högt skall du slå.

Sabelkatten

Swordsman
Hjärnan är inget vapen utan ett organ, ditt påstående faller på det.

Du har uppenbarligen aldrig fått en hjärna slängd i ansiktet.../images/icons/sick.gif

Det är väl vad som kallas för "improviserat vapen".../images/icons/frank.gif

Sen så är det ju en bra fråga om hjärnan som kastar en besvärjelse är att räkna som ett "vapen" eller ett "avtryckarfinger"...

/Henrik

Steeltoe

Veteran
Dubbelarmborst, avstånd och eldkraft./images/icons/grin.gif Två pilar för två enklare motståndare eller för en lite värre.

Lan

Veteran
Beror på vilken rustning motståndaren har tror jag. Själv gillar jag min Serine båge samt det lite smått magiska svärdet som jag hittade. (Beskrivning finns under Magiskaföremål tråden)