Nekromanti Strippa

Troberg

Sinister eater
Hur kommer det sig att rollspel.nu inte har sin egen skojiga seriestrip?
För att förfrågningarna döljs bakom missvisande och hoppingivande rubriker? :gremgrin:

Fast det är klart, om någon känner sig manad så går det utmärkt för min del att göra en serie med karikatyrer på ökända forumspersonligheter. Det skulle rent ut sagt vara skitkul, helt i klass med rollspelsriksdagsvalet!

Rising

Vila i frid
"Fast det är klart, om någon känner sig manad så går det utmärkt för min del att göra en serie med karikatyrer på ökända forumspersonligheter."

Jag har ett klur på ett kortspel betitlat "King of Codex" där man ska vinna retorikdueller genom att slänga ur sig en massa floskler mot varandra. Jag gjorde tolv Krille-kort och tolv Rising-kort men tröttnade någonstans på vägen och tänkte att det kanske var lite för självcentrerat... (Dessutom var det svårt att rita Krille)

Om internhumor är i ropet så kanske man skulle dra fram det där och se om man inte kunde göra en Storuggla, en Vindhand, en Kornella, en Herr Nils, en Troberg, en Arvidos osv. också...

/Rising
orkar nog inte det, men en liten serie kanske skulle vara kul att rita...

Sodivra

Champion
Mmm.. Musik -är -braa..

Äsch, den kryptiska rubriken kommer naturligtvis av att jag lyssnar på musik som passar till det episka historieberättandet som tar nya tag när..

Gaaah!!!! Ibland blir jag till och med trött på mig själv!!!

Nä, nu skojade jag ju förstås. :gremwink:
I enlighet med min "inga personkulter"-halv jantiga-filosofi (jag får konkretisera den någon gång så att jag har något konstruktivt att komma med istället för att bara gnälla..) så tycker jag att alla skulle kunna göra sina egna kort.

Spelar det någon roll vad det står på korten, typ vissa är extra effektiva mot andra? Isåfall kan man ju använda ett system med märkningar på korten: "Medlarreplik", "Vasst", "Tarvligt", osv.. Dessa är den regelmässiga mallen, sedan får man skriva vad man vill.. Nåja.

Ifall någon nu skulle VILJA göra Arvidos-kort så ska ni veta att jag njuter av all sorts bekräftan, intresse för mig och utlämnande. Så ni kan vara crazy-go nuts. :)

Sodivra

Champion
Oj! Ett inlägg till! (Tillägg)

Förresten, nu blev jag ju nästan lite sugen på att göra kort.. Zaphods "Oj! Jag är ju precis som dig, Arvidos!" -Har samma effekt som kortet Arvidos just spelade ut, eller Arvidos "Harmoniprat" -Lugnar den lättpåverkade, men gör den som har svårt att stå ut med Arvidos vansinnig av ilska!

Du får gärna släppa en regelmotor, Rising. :)
(Bifogade ett exempel på Mogge-kort)

Storuggla

Champion
"Fast det är klart, om någon känner sig manad så går det utmärkt för min del att göra en serie med karikatyrer på ökända forumspersonligheter. Det skulle rent ut sagt vara skitkul, helt i klass med rollspelsriksdagsvalet!"

Mja, skulle det verkligen vara så himla kul? För den vardaglige besökaren som inte glor i forumen. För det är ju så att majoriteten av användarna inte ens använder forumet utan bara tittar på allt annat rollspel.nu* och de skulle väl inte vara så himla... förståeligt för dem? Jag menar, internhumor är jättekul om man är inom samma cellskap (Hajjar ni? Intern! Cell! Hohoho!) och gallrar bort de värsta insiderskämten (Gallrar! Galler! Höhöhö!).
Så jag tror inte så mycket på en serie. Däremot på en bokklubb som folk får gå med i och mot att de betalar femtio kronor i månaden så slår vi dem i huvudet med valfri fantasybok och kallar dem för knölföding. Det skulle gå hem i stugorna.

Storuggla, övar redan med Tales of the Dying Earth

<font size="1"> * = Jag har ingen aning om det här stämmer, det gör det säkert inte. Men oddsen att någon har så mycket tid över och tillgång till servern att de kan syna min bluff skulle läsa det här inlägget är så små att jag chansar </font size>

w176

Förlorad dotter
För att det hela med avatarer nog skulle ställa till himla problem? Nicknamnet och möjligtis profilbilden som det går det går ut pratbubblor (som hursomhelst måste se ut som inlägg) och tankebubblor (som också måste se ut som ett inlägg på ett ungefär fast med suddig kanter) och sen en massa obskyra disskusionner och sedan kanske en liten chat för själva serien att ta plats i ich vips så har vi er eller mindre det vi alltid upplever här.

Zaphod_UBBT

Swordsman
Re: Mmm.. Musik -är -braa..

Hehe. Fett kul idéer.

Ifall någon nu skulle VILJA göra Arvidos-kort så ska ni veta att jag njuter av all sorts bekräftan, intresse för mig och utlämnande. Så ni kan vara crazy-go nuts. :)
Hähä. You asked for it.
Arvidos-korten har en hel bunt med skumma funktioner;

Spåna - Man får plocka en slumpmässig idé från idé-högen. Den kan vara skitbra, men den kan även vara väldigt konstig. Om den är skitbra så rinner den ut i sanden p g a att ingen annan är tillräckligt ambitiös. Om den är konstig, däremot, höjer den allas Förvirringsvärde med två.
Harmoni/filosofi-prat - Lugnar alla med ett Filosofivärde över 5, men gör alla andra galna. Går alltså att använda både mot sitt eget och det andra laget.
Fundera och filosofera - Försätter Arvidos-kortet i TänkarTrans. Spelmässigt totalt oanvändbart.
Erkännanden - Höjer självförtroende-attributet hos den som blir erkänd.
Uppleva - Arvidos-kortet springer iväg, ut ur striden och helar sig själv med hjälp av världens alla intryck. Kommer tillbaka med full Eufori-mätare. Detta leder oss raskt vidare till:
Euforiskt, frenetiskt Uttryckande - Kan bara användas när Eufori-mätaren är full. Arvidos har precis varit och badat i Evig Skönhet. Han kommer tillbaka och babblar, skriver och hoppar glatt. Samma effekt som Harmoni/filosofi-prat, men tre gånger så stark effekt.

/Razer

Johan K

Gammal & dryg
Coolt kort !!

Hehe !!
Va´inte det där kortet det häftigaste jag sett idag !!

Sodivra

Champion
Haha! w00t! w00t!

Hmm.. Många läckra värden där.. :gremsmile:
Vad säger du, borde det finnas ungefär 20 mätare, eller ska alla forumister få ha egna, individuella värden? (Lite sådant stuk kör vi i Staden, där man kan ha till exempel Ångest, Raseri, Heder.. Men man väljer vilka värden som gäller helt fritt.)

Å andra sidan så låter "förvirrningsmätare" som något som borde vara med.. Såvida man inte vill hålla det enkelt. :gremsmile:

Nå, här kommer lite Zaphodkort:

Bli kär i: Zaphod blir kär i ett annat kort (idé, formulering, person), och blir dubbelt så bra på utspel mot detta. (Eller hälften så bra, om han måste dissa det.)
Poesi: Zaphod gullar sig, och förbättrar ett annat kort (idé, formulering, person) men ökar samtidigt Förvirradnivån på alla med ett Poesivärde under 5. (Egentligen borde det finnas en massa poesikort för Zaphod! :gremlaugh:)
Knasig: Zaphod knasar sig, och höjer förvirradnivå med 2 för alla andra. Men ur allt prat om prinskorvar kan något komma -Dra ett slumpmässigt kort och spela ut det genast. Ifall det inte går att spela ut, kassera det.
Djurritarklubben: Zaphod sätter sig och ritar ett djur. Alla forumister blir gladare. (ööh)
Hjälper Till: Zaphod är snäll. +1 på.. öh.. kortet.

Äsch, det var allt jag kunde komma på nu.. Kommer på en massa kort för andra, men de vet jag inte om jag orkar börja skriva på.. Dessutom, ifall jag börjar skriva på någons så måste jag komma på alla andras också, inte sant?
Äh, ni ska få några till iallafall. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Hemmm, fick en ganska sjuk idé..

Fick en lite lätt sjuk idé !
Varför inte göra ett kortspel av forumsanvändarna ???
Tänk er bara, ett Krillekort.... :gremwink:

Ackerfors

Alas, your rapids!
LaL!

Heta kort ni gör!

Djurritarklubben: Zaphod sätter sig och ritar ett djur. Alla forumister blir gladare. (ööh)

Umm, jasså. Jag skulle bli glad av en kattunge. Alltså bara så ni vet. :gremsmile:

Hjälper Till: Zaphod är snäll. +1 på.. öh.. kortet.

Borde det inte finnas något hjälpsamhetsvärde som...umm...höjs med det här kortet? :gremwink:

Netfeed

Swashbuckler
när jag läste titeln blev jag rädd... trodde att du skulle försöka få troberg eller arvidos, eller huga krille att strippa

//Netfeed, gömmer sig

Man Mountainman

Storsvagåret
Fast det är klart, om någon känner sig manad så går det utmärkt för min del att göra en serie med karikatyrer på ökända forumspersonligheter.

Japp! Man kan tänka sig någon av följande varianter-

Dokusåpa: Forumsmedlemmarna ska leva tillsammans i ett skafferi dag och natt. Stämningen är i början på topp, och man lirar rollspel så det står härliga till. Snart blir det dock mer tryckt, och gruppen slits av inre konflikter.

Post-apokalyps: Piff och Puffs västa mardrömmar har besannats. Sverige har erövrats av alienerade rollspelare. I den fascistiska statens topp sitter forumsmedlemmarna, medan ett litet antal galna vänsteraktivister med troberg i spetsen kämpar mot förtrycket.

Steampunk: Forumiterna är besättning ombord på krigszeppelinaren Dheen Fosterländska andhan under kapten Trädgårdsmeisters befäl. De far runt i världen och gör tokigheter.

Zaphod_UBBT

Swordsman
Katten är fixad!

Umm, jasså. Jag skulle bli glad av en kattunge. Alltså bara så ni vet.
Åhåhåhåhåhåååå, vilken finkänslig liten antydan du klämde där.
Formuleringen 'Jag skulle bli glad av' var så diskret att jag inte kunde låta bli att göra en liten grå katt.

/Zaphod, som i och för sig har problem att få till kattUNGElooken. Det ser ut som vilken katt som helst.

Ackerfors

Alas, your rapids!
TACK!!! :D

Fan, vilken grym kissemiss till lilla mig! Nu fick du ett hjälpsamhetskort! :gremsmile:

Zaphod_UBBT

Swordsman
Weee!

Och hjälpsamhetskortet, höjer det Första Intryck-attributet?
Jag menar, om jag får stämpeln 'hjälpsam' på mig borde jag rimligtvis få ett bättre rykte och ge ett bättre första intryck.

/Zaphod, som klurar på ett Storuggla-kort

Zaphod_UBBT

Swordsman
Klur och Mogge

Hmm.. Många läckra värden där..
Vad säger du, borde det finnas ungefär 20 mätare, eller ska alla forumister få ha egna, individuella värden? (Lite sådant stuk kör vi i Staden, där man kan ha till exempel Ångest, Raseri, Heder.. Men man väljer vilka värden som gäller helt fritt.)

Å andra sidan så låter "förvirrningsmätare" som något som borde vara med.. Såvida man inte vill hålla det enkelt.
Mmm-hmm. Eftersom att människor och personligheter (även om de är karikatyrer) är ganska komplexa behövs det nog ett rejält antal värden på alla.
Humm. Med tanke på hur många saker det finns som påverkar andra måste det nog finnas irritationsmätare, förvirringsmätare, lugnmätare, poetmätare, lyckomätare, OT-mätare och en hel bunt massa andra mätare.

Vill för övrigt se Krille och Rising göra sig själva (-eller varandra, för den delen). De korten har nog höga retoriska förmågor, men kan aldrig vara på samma lag. Spelas de ut mot varandra så.. Tja, vad händer då egentligen?

Mogge

Drömma - Drömma. Om vad som helst, från Drömfloden till artonhundratalet. Höjer det egna Poet/Flum-värdet, vilket skyddar mot t ex Arvidos filosofi-prat.
Dold NT-kommunikation - Mogge kan sprida vilka budskap som helst till det egna laget utan att någon märker det. Användbart för strategisyften.
Spåna Dra en idé ur Fagins Hand-högen och spela ut direkt.
Björn med gorgonzola- och godisbegär - Mogge försätts i en godisbärsärk fram till att han har fått gorgonzola eller godis. Den regelmässiga effekten är att han krossar det andra laget ända fram till att de sänker sitt Gorgonzola- och godisreservvärde till noll. Och vad kan en forumarmé göra utan gorgonzola och godis som hälls upp?

Nå, här kommer lite Zaphodkort:
Åååh. Blir alldeles rörd och till mig när folk ägnar mig uppmärksamhet :gremwink: Tack!
Särskilt Bli kär i något udda känns igen. Men tydligen funkar Rita djur rätt bra för att höja iallafall Yassilus Lyckovärde.

Humm. Det kommer kanske fler kort. Nu ska jag ha lite lektion.

Zaphod, som tycker att detta var ett härligt sätt att erkänna folk på. Roligt, men hjärtligt.