Tjipp tjena, här kommer mitt första inlägg (slå det den som kan).
Åsså var det det här med struktur ja....
Vad är folks tankar om strukturen som finns i de flesta rollspel idag? Den har ju en tendens att följa samma gamla mönster:
1. Inledning
2. Skapa rollperson
3. Färdigheter
4. Strid
5. Världen
6. Utrustning
osv
Finns det någon som testat någon annan form av upplägg? Nu talar jag inte om att bara slänga om kapitlen i en annan ordning, utan verkligen ha en annan sorts indelning och struktur. Hur har det fungerat? Vad är era erfarenheter (vilka synpunkter har ni fått)? Finns det bra exempel på spel som bryter från mallen på ett sätt som fungerar?
//Erik - det är någon som borrar utanför mitt kontor
Åsså var det det här med struktur ja....
Vad är folks tankar om strukturen som finns i de flesta rollspel idag? Den har ju en tendens att följa samma gamla mönster:
1. Inledning
2. Skapa rollperson
3. Färdigheter
4. Strid
5. Världen
6. Utrustning
osv
Finns det någon som testat någon annan form av upplägg? Nu talar jag inte om att bara slänga om kapitlen i en annan ordning, utan verkligen ha en annan sorts indelning och struktur. Hur har det fungerat? Vad är era erfarenheter (vilka synpunkter har ni fått)? Finns det bra exempel på spel som bryter från mallen på ett sätt som fungerar?
//Erik - det är någon som borrar utanför mitt kontor