Jag sitter och jobbar och funderar på min äventyrsstrukturgenerator Subway.
Nästa grej jag skulle vilja lägga in är att slumpa namn på noderna. Varje nod ska alltså i första hand vara en plats.
Jag tänker mig ganska generiska platser. Såna man dels kan ha flera stycken av i samma moln, dels kan återanvända i flera olika moln.
Här är de jag kommit på själv hittills:
Apartment
Arcade
Arena
Art gallery
Corporate office
Cyberdoc
Cyberspace
Factory
Hospital
Karaoke club
Laboratory
Market
Megamall
Nightclub
Noodle stand
Nutrient vats
Police station
Prison
Restaurant
Rooftop
Sewers
Shanty town
Skyscraper
Space elevator
Store
Street gang hideout
Subway station
Waste disposal plant
Nu skulle jag vilja ha lite hjälp med att se om jag missat något uppenbart.
Jag tar också tacksamt emot länktips när det gäller sådant här.
(En MYCKET cool grej vore ju om det fanns något slags orakel-mojäng som genererade unika cyberpunkplatser och som man kunde koppla ihop med Subway på något sätt, men det tror jag inte finns)
Jag tänkte börja med en cyberpunklista för att det helt enkelt är det som är mest användbart för mig, men jag kommer antagligen att be er om hjälp med att skapa listor för andra miljöer (och skalor?) också.
Nästa grej jag skulle vilja lägga in är att slumpa namn på noderna. Varje nod ska alltså i första hand vara en plats.
Jag tänker mig ganska generiska platser. Såna man dels kan ha flera stycken av i samma moln, dels kan återanvända i flera olika moln.
Här är de jag kommit på själv hittills:
Apartment
Arcade
Arena
Art gallery
Corporate office
Cyberdoc
Cyberspace
Factory
Hospital
Karaoke club
Laboratory
Market
Megamall
Nightclub
Noodle stand
Nutrient vats
Police station
Prison
Restaurant
Rooftop
Sewers
Shanty town
Skyscraper
Space elevator
Store
Street gang hideout
Subway station
Waste disposal plant
Nu skulle jag vilja ha lite hjälp med att se om jag missat något uppenbart.
Jag tar också tacksamt emot länktips när det gäller sådant här.
(En MYCKET cool grej vore ju om det fanns något slags orakel-mojäng som genererade unika cyberpunkplatser och som man kunde koppla ihop med Subway på något sätt, men det tror jag inte finns)
Jag tänkte börja med en cyberpunklista för att det helt enkelt är det som är mest användbart för mig, men jag kommer antagligen att be er om hjälp med att skapa listor för andra miljöer (och skalor?) också.