Nekromanti Sug efter andemodul?

Drakvrede

Swordsman
Tjena.

Jag skulle gärna vilja veta hur pass stort suget är efter en andemodul till Eon. Den informationen skulle sannerligen vara bra att ha. Ni som vill får gärna gå in på linken nedan för att rösta.

Hur hört prioriterar du släppet av en andemodul?

http://www.webvoter.net/se/vote.cgi?id=29886 Drakvrede

Flash Back

Warrior
Drakmodulen...

...känns fruktansvärt meningslös (sorry Krille). Jag menar, en hel modul om drakar. Och hur ofta kan man använda sig av drakar egentligen??? Antar att det blir lite drakinflation när den släpps, men i det hela känns den inte speciellt väsentlig.

Om man nu vill ha info om drakar borde det vara vettigare att ha ett kapitel om dom i en eventuell M&V 2.

Det Förglömda: <A HREF="http://rollspel.hemployment.com" target="_new">http://rollspel.hemployment.com</A>

Re: Drakmodulen...

Andar känns inte helt intressant då det redan finns rätt mycket regler för det i grundboken (även om det kanske bara är grundläggande regler). Nej, jag skulle verkligen vilja ha en modul om mundanas odöda. Tänk er att återuppväcka en gammal RP till en helmgast som jagar de nya stackars RP.

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.

Drakvrede

Swordsman

Personligen tycker jag att de regler som finns för andemagi i grundboken är alldeles för grundläggande; de säger väldigt lite om andevärlden. Okej, man kan övertala andar, man kan färdas på andeplanet och man kan skapa fetischer & familarii.
Men sen då??? Det saknas för mycket, helt enkelt.

Det är ungefär som om man i magikapitlet sa; det finns magi i världen, man kan kasta besvärjelser & ritualer och det finns olika former av magi. Men ingenting mer.

Men men, det är ju endast min åsikt. Om fler röstar får vi väl snart reda på ni andra har en annan åsikt.

Drakvrede

Magnus L

Hero
Om du kollar på releaseplanen så ser du där en modul som heter Schamaner och andar... längta på.
Personligen skulle jag helst vilja ha Sjöfarare och Pirater och sedan en modul som behandlar Tjuvar och lönnmördare.
Men Neogames kan ju inte tillgodose allas önskemål utan de moduler som det är stort sug efter släpps ju först. Som t. ex. Legender & Hemligheter

Vår grupps hemsida:
http://naug.50megs.com

Big Marco

Läskig
Re: Helmgastar

De har varit mina favvosar sedan jag skapade dem -95. Jag gillade verkligen Andreas Romans approach på dem i Drakväktartrilogin. =)

-Marco Behrmann
-Neogames AB

Rhemzor

Veteran
Håller med

Ja, för jag tror inte att man kommer träffa på så mycket drakar fast.....
Det skulle va lite små skoj....

Ezping Orm

Hero
Håller inte med alls!

Jag ser verkligen fram emot drakarboken.. det kommer förhoppningsvis att tillföra helt nya dimensioner till spelet.

Ezping Orm

Ymir

Liten kantbaron

Mundanas drakar är nog lite speciella, skulle jag tro. De är inget oväsentligt supermäktigt koboldfoder, utan något mer...jag skulle tro att de är mycket viktiga för Mundana, både i dåtiden, nuet och framtiden- de har sannolikt med Mundanas, av Neogames kryptiska antydda, egendomliga förflutna att göra. De skulle kunna ha någon anknytning till alvernas "förbannelse", eller vara väsentliga för Mundanas magiteori. Betydelse för historien har de otvivelaktigt, i allafall.

- Ymir, som vill ha lösningen på Mundanas hemligheter (och en drakmodul), även om han själv gjort massor av dem redan.

Ymir

Liten kantbaron

Det gör inte jag för färdigskrivna urkassa äventyr heller :)

- Ymir, tänker på den enda eonmodul han inte äger; Sorgernas Brunn.