Nekromanti Sugen på att lära mig spela! Torup

Denjoh

Veteran
Hej mitt namn är dennis och kommer från torup, har varit nyfiken på att testa och att lära mig att spela D&d, men känner ingen som är intresserad av de. Så någon i närheten som är sugen på att träffas och spela, eller om ni har några bra tips hur man skaffar spelare så är det hemskt välkommet.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Då finns det inget hopp :wink:

Tyvärr har jag inga tips på hur man hittar spelare, hittade några på gymnasiet och sedan en bra klubb med mycket folk, så jag har aldrig behövt ragga folk på annat sätt.

Har du kollat på Sveroks forum/hemsida så det inte finns någon spelförening i din närhet?

(Jag har för övrigt varit även i ditt i Torup. Det var nog typ 1980).

Zjivago

Veteran
Närheten är väl relativt antar jag, men det finns föreningar både i Halmstad och Falkenberg. "Falkenbergs spelförening" hittar du på Facebook, samma sak med "Spel i Halmstad". Om det inte är för långt så kan du ju höra med dom, det är ju också möjligt att någon av dessa har medlemmar närmare dig. Lycka till.

obak

Hero
Kolla runt om du kan hitta någon grupp som spelar över skype.
Annars så drar du ihop ett kompisgäng på mellan tre och fem personer vars intressen du känner någorlunda väl, ger dem varsinn färdiggjord rollperson och låt dem härja runt lite. Rekomenderar att du kanske dock börjar med något enklare nybörjarsystem utifall dina vänner inte är intresserade att göra hemmläxa för att spela. D&D är förvisso kul, men ganska regeltungt jämfört med många andra system som gör samma jobb.

Denjoh

Veteran
Synd att jag nog är den enda som är intresserad av detta i gänget ,men tack för tipsen.
Halmstad visste jag ej hade xD har kollat lite i getinge.