Nekromanti Sugen på att testa något nytt brädspel !

Johan K

Gammal & dryg
Såhär är det, är sugen påa tt testa något nytt brädspel.. Har lirat en massa Carcassonne & sådant..
Dock så är jag sugen på att testa nått som är i likhet med Chalyss, vilket är mycket trevligt. Prisklassen bör vara melaln 300-400 spänn.
I övrigt så är det bara att tippsa på, är öppen för det mesta !

claes

Swordsman
Battle Line är ett riktigt roligt spel. Iof kan det nog inte klassas som brädspel utan är snarare ett kortspel.

När jag ändå är inne på kortspel så är Bang! ett riktigt höjdarspel. Hur kul som helst. Enda kruxet är att man måste vara minst fyra stycken och det blir ännu roligare med max antal spelare (sju stycken).

Troberg

Sinister eater
När jag ändå är inne på kortspel så är Bang! ett riktigt höjdarspel. Hur kul som helst. Enda kruxet är att man måste vara minst fyra stycken och det blir ännu roligare med max antal spelare (sju stycken).
Håller med, det är bra. Det är ännu bättre om man har expansionen Dodge City (kostar bara en femtilapp) med lite varierade kort och stöd för fler spelare.

Olle Linge

Snigel
Fjords

Fjords är ett litet och trevligt spel som för ovanlighetens skull är byggt för två personer. Det liknar Carcassonne i det att man bygger brädet på nytt varje spelomgång, men har den fina grejen att man sedan också spelar på det brädet man byggt.

Hmm...

Om du inte redan har det spelet: Svea rike. Tror nog det är ett av mina favoritspel. http://www.boardgamegeek.com/game/270

Twilight struggle är mitt andra förslag, som är ett jäkligt kul spel. Men möjligtvist så ligger det utanför din tänkta prisklass och sedan så kan man bara spela två på det(om det nu är en nackdel?) http://www.boardgamegeek.com/game/12333

Johan K

Gammal & dryg
Tackar för tippsen !
Ska ta & kolal in Svea Rike & Snigels förslag Fjords.. De verkar passa min smak !

/ Johan K, som ska kolla in dem så fort man ska ner till butiken