Nekromanti sunariskogen

Ymir

Liten kantbaron
0, imho. Iallafall i min kampanjvärld. Finns kanske enstaka marnakh och några rövarband med frakk eller bazirk, men de flesta frakk och bazirk skulle nog bli nedplockade med serinénae på fläcken.

- Ymir, tror nog dock att thismarna skulle fråga vad f-n tirakerna ville först

Tiraken_UBBT

Veteran
Nu är det ju så att det redan bor några tirak stammar i sunari skogen. Vilket årtal de yckades erövra den delen i sunari skogen kan jag inte i huvudet men det finns några stammar med tiraker i sunari skogen.

Bjorn

Hero
Njaa, det är ju en stor djävla skog så rätt många kan det nog finnas i dom delar där alvcivilisationen inte är så stark. (Långt från alvernas städer, delar av skogen som ej är så "bördiga" etc.) Dessutom så är väl Henea allierad med vissa tirakstammar eller är det bara något som jag/vi har konspirerat fram i våra kampanjer??? (Förvirad, jag?)

Sen är det ju dessutom både svårare och mindre meningsfullt att vara lika territoriell i en skog som ute på slätten. Personligen tror jag att alverna huvudsakligen skiter i om folk går in i skogen så länge de ej muckar eller "stökar till"...

/Bjorn

Ymir

Liten kantbaron
Att henéa skulle vara allierade med tiraker har jag då aldrig läst något om. Det är nog ett hjärnspöke, lilla du :)- och även om de vore det så skulle de i min kampanj vara upptagna med att sitta apatiskt snyftande och stirra in i en vägg *ge skum antydning och le olycksbådande*

- Ymir, har använt 1 (en) henéa i sin kampanj, med mycket stor framgång (se inlägget "hur man använder henéa")

Primas Antonio

Veteran
Då är våra kampanjvärldars Sunariskogar bra lika. Tiraker i Sunari? Troligen ungefär lika många som thism på Takalorr, eller thalaskiska magiker i Tibara.
Nog har väl pälsingarna något förstånd, i alla fall. Skulle möjligtvis kunna vara små jägarband ifrån Kiaz, eller något liknande, men de är i så fall försvinnande få.

/Antonio

Ymir

Liten kantbaron
Plecis.

- Ymir, har dock stött på en viss asharisk befrielsefront i skogen, vilket sedermera resulterade i en klädsam lårskada på min lilla gulliga rollperson...

Dart

Warrior
Har för mig att det finns några utspridda tirak boningar i sunari skogen vet inte säckert dock... Men om rollpersonerna e dumma o klumpiga kan du ju alltid skicka ett packa tiraker på dom. Eller låta dom klampa in i en tirak eller henea by om dom är så korkade attt dom följer större stigar.

Walk softly and carry a big stick.

Duriel

Veteran
En hel del...

Enligt mig finns det tillräcligt med tiraker för att alverna inte skall breda ut sig över hela skogen. det skulle ju inte funka om det enbart levde alver i skogen. Henea och Thism skulle ständigt ligga i krig vilket skulle resultera i ena av släktenas undergång. Tiraker är en perfekt "dynamo" för lite skräck, en smula rått och en hel del kul i skogen.

Ymir

Liten kantbaron
Re: En hel del...

Hrhm. Om vi skall se saken ur ett officiellt perspektiv på skulle henéa och thism aldrig ligga i öppet krig. Thism följer, till skillnad från henéa, "livets lag", vilket innebär att en ädel thism aldrig skulle döda en henéa annat än i självförsvar. Henéa själva däremot skiter högaktingsfullt i detta och skjuter var tionde thism de ser.
(nu gör det inte detta i min kampanjvärld, tyckte bara det ar löjligt (därav "ur ett officiellt perspektiv), men en mycket stark fiendeskap råder naturligtvis stammar emellan). Sedan har jag aldrig förstått varför henéa inte är sura på sanari och kiriya också. Det värsta av allt är ju dessutom att det rör sig om ett misstag- thism KUNDE inte komma till undsättning...

Helt enkelt, en krigssituation mellan henéa och thism skulle nog aldrig uppstå.

Btw, Krille- jag är nyfiken på en sak. Deltog henéa i det fjärde stora kriget, oc isåfall- vilka allierade de sig med?

- Ymir, har fortfarande bara haft med en henéa i sin kampanj...men så har hon också gett upphov till några av de sorgligaste scenerna i rollspelshistorien *snyft*

WHaLe

Hero

Jag håller med dig angående Thism-Henéa... De som Henéa borde vara sura på är Léaram, som enbart var med i det första stora kriget, och därför inte gjorde något för att rädda Henéa och döda dvärgarna... =)

WHaLe

Krille

Super Moderator

"De som Henéa borde vara sura på är Léaram, som enbart var med i det första stora kriget, och därför inte gjorde något för att rädda Henéa och döda dvärgarna..."

Till skillnad från thism så lovade léaram inte att komma till henéas undsättning. Att henéa skulle vara sur på léaram för det skulle vara som att invånarna på Falklandsöarna skulle vara sura på Sverige för att svenskarna inte kom till undsättning när argentinarna norpade öarna. Det är mer förståeligt om de hade blivit sura om britterna aldrig skulle ha kommit dit, som trots allt lovat att skydda de där vindblästrade holmarna, men det är inte ett dugg begripligt att de skulle vara sura på svenskar.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Duriel

Veteran
Min mening..

Jag tänkte som så att alla har ju rätt till skogen. Det finns inget som säger att det "inte" bor tiraker i skogen. Vad alverna beträffar... Vam som helst kan sätta en färgkludd på en karta över outforskad skog och säga "Hey, det där är vårt land. Där finns bara alver, å hör sen" Klart det finns tiraker i Sunari-skogen. Och troll, misslor, hyggelmonster, kentaurer, minotaurer, tomtar, ödlor, fåglar, älgar, svampar...

Zzzzzzzzzzzzzz

Bjorn

Hero
Re: Det är VÅR skog!!!

Skogen tillhör ju rent uppenbart den StorAshariska Rådsrepubliken, titta på en karta vet'ja!
:)

/Bjorn