Nekromanti Sundratzun

Dahl

Veteran
Nu kommer en liten redgörelse för vad som hände sundratsun när hans ögonglas smälte, och han blev av med all utrustning..

Spelarna vandrar i öknen och närmar sig en gammal pyramidliknande byggnad, kring dess topp cirklar stora svarta fåglar.

Sundratzun tänker: "Jag snor prällens magiska flygande kvast (som vi kom över när vi nitade en häxa) =) och flyger upp till deras bo!! DÄÄR lär det finnas rikedomer!! muhahahahaa vad mkt elakt kul jag skulle kunna göra med de pengarna! Jag skall bygga en ond GOLEM som nitar alla jag inte gillar!
*flyga, flyga*

..Plöstsligt får min hatade ärkefiende/kollga som är wildmage syn på fåglarna, han har en rod of many wonders, och tänker: Nu skall jag paralysera fåglarna så de faller ner och dör..SYND att han istället råkar skicka iväg en FIREBALL som exploderar RAKT på mig/fåglarna!
Skaftet på kvasten höll, men kvistarna brann av, så efter att all min utrustning brunnit upp/smält, så störtade jag ned i en sanddyn, tack och lov, så jag överlevde!
Sedan fick jag äventyra vidare flera dagar, naken i endast en läderrustning...

"Och allt som kan gå åt helvete gör det" =)

-Dahl

König

Hero
Re: Sundratzuns tvillingsjäl

För länge sedan spelade en spelare i min grupp en arabliknande wizard, som hade en flygande matta. Denna var hans mest prisade ägodel och han bar den alltid över axeln. I strid började han med att fly undan för att sedan flyga upp i luften på mattan och anfalla fienden ovanifrån......
....alas...även han råkade ut för en fireball, varpå mattan tog eld och den "stackars" magikern föll ned. Dock landade han inte i sand, utan slog sig rätt ordentligt faktiskt....
....ja det blev hans sista fall överhuvud....he...he...he

"When the DM laughs it is already to late"

Dahl

Veteran

hoho! så kan det gå!
Allvarligt, att ha en wildmage i spelgruppen kan vara något av det mest bisarra och roligt som fan!

-Dahl

Dahl

Veteran

Förresten, i ett äventyr kom han över ett magiskt pulver, som jag inte fick veta vad det var..
Långt senare när jag var på ett värdshus, blev jag hånad och förolämpad, så jag gick ut.
Jag bestämde mig för att prova pulvret, och blåste det med ett litet rör i i värdshuset..
Det var Dust of Coughing and Choking! typ alla på värdshuset dog..

Min polare och jag blev jagade av statsvakterna, och jag lyckades gömma mig, medan vakterna stormade efter min "vän"..
Gömd bakum en husknut ser jag sedan hur stadsvakt efter stadsvakt faller för min polares klinga..till sist blir han spetsad och dödad.

..Och jag går därifrån oskadd med nya sattyg i tankarna.. hehehehemouhhahaa

-Dahl

König

Hero

Jo väldigt kul för spelaren, ibland kul för DM, men sällan kul för de andra spelarna! Så länge som de inte drar nytta av hans sattyg. I Tome and Blood finns ju prestige klassen Arcane Trickster...något du kanske skulle gilla.

Hmmm vansinniga magiska upptåg, låt se....en av gammal spelare i min grupp fick alltid för sig att vara ond (tillät det sällan, egentligen bara första gången eftersom resultatet blev riktigt illa). Han envisades med att gå omkring med en stav med ett barnkranium på toppen.
En morgon innan de andra vaknat ännu, ställde han sig över en av spelarna och väkte honom, genom att sätta staven mitt i ansikten på honom och sade "Jag skall dricka ditt blod". Stämningen i gruppen föll avsevärt (trots att alla spelarna var evil, så uppskattades inte detta).
Då sedan en strid gick lite illa (mot några goda alver), så övelevde denna necromancer och en annan, men eftersom alverna var dem på spåren animerade han de döda kamraterna för att få lite cannon fodder. Gissa om folk blev arga runt bordet.
eftersom äventyret nu ändå hade gått käpprätt åt helvete, så avslutades det genom att spelarna (de två kvarvarande) helt enkelt råkade på för tufft motstånd, det sista den onda necromantikern gjorde var att utföra en coupe de grace på sin döende kamrat...innan han själv stupade.

"When the DM laughs it is already to late"

Mambo

Veteran

Nu ska jag berräta när min näst intill värdelösa Tosh
(i EON)räddade sin älskade och sin bästa kompis på samma dag.
Hmm
vi hade kommit fram till ett torn mitt i en väldigt ondskefull skog och tyckte att vi skulle gå in,
vi sökte igen första och andra våningen men på tredje står en jätte jätte ond (men) snygg demon och väntar, alla får panik och flyr för sina liv men väl nere kommer Mambo (Toshens namn) på att demonen inte kan lämna sitt pentagram.
Fylld av skadeglädje gå han och en Kraggbarbar upp och pratar lite med demonen när hon plötsligt stiger ut sitt pentagram, Mambo får panik och kommer en halv sekund senare utspringade ut tornet.
Efter ca 5min kommer Kraggbarbaren ut med blod överallt och en nästan avsliten arm och säger att han inte äns fick in en träff på demonen.
Efter en liten helning kommer demonen ut och säger att hon bara vill ha två av karaktärerna, min bästa kompis och min älskade OSIS
Hur som hälst flyr alla åt varsitt håll men demonen bestämmer sig för att följa efter min älskade som flyr på sin muterade get och vad ska man göra när demonen sitter bak på och just ska knäcka nacken på henne?
jo man rider ikapp med sin murvelbäst och hoppar på demonen bakifrån, gör 21 i trauma men sin karaktär som aldrig använt sin kniv förut och dör.

Nu råkar det vara så att min tosh är en shaman så han följer efter och när demonen helt plötsligt står framför min älskade ber han sin mormors själ (som befinner sig i murvelbästen) att skydda min älskade och så räddade man liver på henne för den andra gången.
Då kommer dödsguden och säger att jag kan ta hennes häxmärke om jag vill och precis när jag ska gå men på det säger kärleksgudinnan att om vår kärlek är tillräckligt stark så försvinner det ändå och vipps så var det borta..

Så vad gör man, jo han tar kompisens häxmärke istället, som tur var han min shamangud slänga in mig i en kropp innan dödsguden han äta min själ.
Så nu spelar jag en Tosh shaman i en kvinlig vanar kropp som inte vågar sig ut på andeplanet p.g.a. rädslan att bli uppäten.
Hmm känns inte så bra.

Dahl

Veteran

Haha!

Jag har en Kragg-Barbar i Eon.
Han är en riktig stridsmaskin, kan man säga.
Efter att ha räddat en man ur en fälla i unga år, blev ha nav med sin vänsterhand.
Numera har han ett stridsgissel monterat på den stumpen.
I andra handen har han ett Storsvärd.
Det finns ett värdshus i Jarla som heter Blå Tisteln.
Detta värdshus drivs av två misslor.
Jag har tagit dessa under mina vingar, och varje gång jag är i staden eller i alla fall i närheten, så drar jag dit och röjer upp..
Ofta åker nån ut med huvet före bara för att jag skall statuera ett exempel för ev bråkmakare =)

En dag han (Jurg) är ute och vandrar i skogen, ser han en hjort drick ur en bäckfåra..

Jurg dyker i, simmar under ytan, och dyker upp ur vattnet, lyckas greppa hjorten, och vrider nacken av den!

Snacka om att jaga manligt! =)

Sedan har han en grisfarm i söder nånstans där det är jävla mkt ökewn, minns inte vad landet heter..

-Dahl