Hej
Tänkte köra ett one-shot i Sundsvall nu under julledigheten, närmare bestämt den 4:e/5:e januari. Tyvärr visade det sig att endast två av mina gamla gymnasiekamrater kände sig sugna, så letar nu efter någon/några spelare till.
Erfarna som oerfarna spelare är välkomna.
Kort om mig:
22 år gammal IT-student på Chalmers som sett sitt intresse av rollspel öka stadigt på senare år. Har spellett i snart tre år, mestadels one-shots med undantag av korta kampanjer under somrarna. Stilmässigt så gillar jag att lägga ner en förjävla massa tid på att skapa miljöer och npcs för att sedan låta spelarna interagera med dem. Citerar angrydm.com som jag är ett fan av:
"I don't write stories. I write backstories. And I create story elements. I have no idea where the game is going to go. I know what happened before we start. I know why it happened. And I know what the various people in the story want. But everything else is totally up in the air. The players will make decisions and have to live with the consequences. Or die by them. The story itself arises from the interaction of the world (as portrayed by the DM) and the protagonists (as represented by the players). Nothing is preordained. Nothing is set in stone. I am not capable of railroading because I don't know where the tracks are."
Kortkort om settingen (en egenskapad värld jag arbetar på):
Caldea befinner sig i den nordöstra toppen av den kända världen och är ett relativt ungt rike som inte existerade för bara några hundra år sedan. Under de här åren har Caldea stadigt växt och är numera ett välmående litet örike lett av den älskade Drottning Freya, Falkarnas Beskyddare, och befolkat av ett hårt arbetande och beslutsamt folk vars smeder och skeppsbyggare är ett fokus för andra rikens avundan. “Magikergillet” Väktarna, eller si’Kaserai på gamla tungan, är också en stor maktfaktor och även om de har folkets respekt och tacksamhet så kan man ofta höra det viskas att de kanske börjar bli för självständiga eller har för mycket att säga till om och att drottningen borde sätta dem på plats.
Även om Caldeanerna har karvat ut ett rike på öarna så är en stor del av ytan fortfarande outforskad och farlig vildmark. I Ormskogen, norr om Lyse sjö, regerar Ormfolket och ingen som beger sig in dit kommer tillbaka. På Söderö är det endast norrsidan av Kharraderna som ligger under Caldeas kontroll och även om jättarna som befinner sig i bergen oförklarligt har hållit sig lugna nu i några år så vet man aldrig när de bestämmer sig för att återuppta sina räder.
Kort om äventyret:
Av någon anledning befinner ni er i staden Tharam's Öppning i Caldea där ni har accepterat ett jobb från en lokal Väktare(trollkarl) angående en gammal artefakt som han påstår tillhörde hans släkt innan den stals för något decennium sedan. Med hjälp av en komplex magisk ritual har han till slut lyckats lokalisera artefakten som nu befinner sig en bit utanför staden under en barons nybyggda herrgård. Jobbet går ut på att återföra artefakten till Väktarens ägo utan att röja att ni gör det på hans beställning då han inte vill göra artefaktens existens allmänt känt. Gör ni detta kommer han att belöna er rikligt (i guld/trollformler/information eller annat som passar varje karaktär).
Skicka ett pm om ni är intresserade.
Tänkte köra ett one-shot i Sundsvall nu under julledigheten, närmare bestämt den 4:e/5:e januari. Tyvärr visade det sig att endast två av mina gamla gymnasiekamrater kände sig sugna, så letar nu efter någon/några spelare till.
Erfarna som oerfarna spelare är välkomna.
Kort om mig:
22 år gammal IT-student på Chalmers som sett sitt intresse av rollspel öka stadigt på senare år. Har spellett i snart tre år, mestadels one-shots med undantag av korta kampanjer under somrarna. Stilmässigt så gillar jag att lägga ner en förjävla massa tid på att skapa miljöer och npcs för att sedan låta spelarna interagera med dem. Citerar angrydm.com som jag är ett fan av:
"I don't write stories. I write backstories. And I create story elements. I have no idea where the game is going to go. I know what happened before we start. I know why it happened. And I know what the various people in the story want. But everything else is totally up in the air. The players will make decisions and have to live with the consequences. Or die by them. The story itself arises from the interaction of the world (as portrayed by the DM) and the protagonists (as represented by the players). Nothing is preordained. Nothing is set in stone. I am not capable of railroading because I don't know where the tracks are."
Kortkort om settingen (en egenskapad värld jag arbetar på):
Caldea befinner sig i den nordöstra toppen av den kända världen och är ett relativt ungt rike som inte existerade för bara några hundra år sedan. Under de här åren har Caldea stadigt växt och är numera ett välmående litet örike lett av den älskade Drottning Freya, Falkarnas Beskyddare, och befolkat av ett hårt arbetande och beslutsamt folk vars smeder och skeppsbyggare är ett fokus för andra rikens avundan. “Magikergillet” Väktarna, eller si’Kaserai på gamla tungan, är också en stor maktfaktor och även om de har folkets respekt och tacksamhet så kan man ofta höra det viskas att de kanske börjar bli för självständiga eller har för mycket att säga till om och att drottningen borde sätta dem på plats.
Även om Caldeanerna har karvat ut ett rike på öarna så är en stor del av ytan fortfarande outforskad och farlig vildmark. I Ormskogen, norr om Lyse sjö, regerar Ormfolket och ingen som beger sig in dit kommer tillbaka. På Söderö är det endast norrsidan av Kharraderna som ligger under Caldeas kontroll och även om jättarna som befinner sig i bergen oförklarligt har hållit sig lugna nu i några år så vet man aldrig när de bestämmer sig för att återuppta sina räder.
Kort om äventyret:
Av någon anledning befinner ni er i staden Tharam's Öppning i Caldea där ni har accepterat ett jobb från en lokal Väktare(trollkarl) angående en gammal artefakt som han påstår tillhörde hans släkt innan den stals för något decennium sedan. Med hjälp av en komplex magisk ritual har han till slut lyckats lokalisera artefakten som nu befinner sig en bit utanför staden under en barons nybyggda herrgård. Jobbet går ut på att återföra artefakten till Väktarens ägo utan att röja att ni gör det på hans beställning då han inte vill göra artefaktens existens allmänt känt. Gör ni detta kommer han att belöna er rikligt (i guld/trollformler/information eller annat som passar varje karaktär).
Skicka ett pm om ni är intresserade.