regelslaktaren
Hero
regeln om supa... en massiv dvärg har -ob3T6 på alla supa slag, vilket innebär att han häller i sig enorma mängder med alkohol innan han blir påverkad. Han får massor i alkoholutmattning, så när han väl misslyckas med sitt supa-slag, o ska slå ett helt omodifierat slag mot tål, så däckar han. Varenda gång i stort sätt...eftersom han får en svårighet på, säg ob6T6....
De stora killarna kan dricka i evigheter utan att så mycket händer, sen däckar de...det är fånigt!!!
De borde inte falla ihop bara.
Ett förslag är att man istället får mindre i alkoholutmattning när man är stor..., t.ex: -ob1T6 så tar man utmattningen gånger 0.75. Vid -ob2T6 gånger 0.5...ni förstår systemet.
Man tar bort det där med -obT6 o ersätter med ovanstående.
Felet är att då uppnår man inte den effekten att när man väl börjar bli full så går processen snabbare (eftersom först kan man hälla i sig enorma mängder utan att nåt händer, sen ökar ju svårigheten för varje ny nivå...), en effekt som Neogames säkert ville ha, eftersom det fungerar så...dock är den lite märklig eftersom det inte gäller dem som inte har lättare från början, för dem kommer påverkan konstant, ökar lika mycket för varje drink...så nått är ju fel på deras regel.
En till sak är ju att vara bra på att supa borde vara att man kan hantera sig själv fast man är packad. I eon fungerar det ju så att man kan låta bli att däcka, men det är allt. En alkis som kommer upp till ob1T6 är i EON lika påverkad som en person som aldrig druckit, som får ob1T6....det är också fånigt...
Förslag: varje gång man ska göra en handling när man är påverkad, slår man först mot supa, med den aktuella svårigheten, lyckas man så har man inga minus. Misslyckas man, lägger man på modifikationer som vanligt.
"det är roligt att slå tärningar"
De stora killarna kan dricka i evigheter utan att så mycket händer, sen däckar de...det är fånigt!!!
De borde inte falla ihop bara.
Ett förslag är att man istället får mindre i alkoholutmattning när man är stor..., t.ex: -ob1T6 så tar man utmattningen gånger 0.75. Vid -ob2T6 gånger 0.5...ni förstår systemet.
Man tar bort det där med -obT6 o ersätter med ovanstående.
Felet är att då uppnår man inte den effekten att när man väl börjar bli full så går processen snabbare (eftersom först kan man hälla i sig enorma mängder utan att nåt händer, sen ökar ju svårigheten för varje ny nivå...), en effekt som Neogames säkert ville ha, eftersom det fungerar så...dock är den lite märklig eftersom det inte gäller dem som inte har lättare från början, för dem kommer påverkan konstant, ökar lika mycket för varje drink...så nått är ju fel på deras regel.
En till sak är ju att vara bra på att supa borde vara att man kan hantera sig själv fast man är packad. I eon fungerar det ju så att man kan låta bli att däcka, men det är allt. En alkis som kommer upp till ob1T6 är i EON lika påverkad som en person som aldrig druckit, som får ob1T6....det är också fånigt...
Förslag: varje gång man ska göra en handling när man är påverkad, slår man först mot supa, med den aktuella svårigheten, lyckas man så har man inga minus. Misslyckas man, lägger man på modifikationer som vanligt.
"det är roligt att slå tärningar"