God45
#PrayersForBahakan
Jag gillar superhjälte rollspel men många av dem faller sönder när det kommer till att skapa karaktärer med förmågor som är vanliga för superhjältar i serietidningar eller filmer. För att testa kvalitén på olika superrollspel är den här tråden till för att återskapa tre ikoniska superhjältar med olika rollspels system för att se om de klarar av det. Jag har valt dessa tre hjältar eftersom de har krater som man ofta ser hos superhjältar men som ja har upplevt det svårt att återskapa i rollspel. Den sista av dem har jag kastat in bara för att vara jävlig och jag vet att de flesta systemen kommer falla sönder i att försöka återskapa honom. De tre superhjältarna är Superman från efter Crisis on infinite earths men innan Flashpoint, Buffy Summers från säsong sju av tv-serien Buffy och vampyrerna och den sista är Hal Jordan The Green Lantern från efter Crisis on infinite earths men innan Death of superman.
Vad är då din del i det här? Jo jag är inte mycket av en system kille så jag vet att jag kommer misslyckas med den här utmaningen i många system även om systemet egentligen hade klarat av att återskapa karaktärerna. Så utmaningen till dig är att återskapa karaktärerna i ditt favoritsystem för att se om det klarar av det.
Jag kommer börja med Risus: The anything rpg. Vad kommer du välja för system?
Vad är då din del i det här? Jo jag är inte mycket av en system kille så jag vet att jag kommer misslyckas med den här utmaningen i många system även om systemet egentligen hade klarat av att återskapa karaktärerna. Så utmaningen till dig är att återskapa karaktärerna i ditt favoritsystem för att se om det klarar av det.
Jag kommer börja med Risus: The anything rpg. Vad kommer du välja för system?