Jag har äntligen gjort klart något, även om det bara är en sida. (Uppdaterad med en bättre version.)
Last edited:
Syftet med Supergänget är just att emulera mediet. Det går säkert att skriva ett traditionellt system som hanterar superhjältar, så länge man begränsar vad hjältarna kan göra, men det är svårt att skriva ett system som klarar av att låta både Läderlappen och Stålmannen vara relevanta, och helt omöjligt att skriva ett system som hanterar någon vars superkrafter är helt godtyckliga, som Doktor Strange eller Gröna Lyktan. Därför valde jag att skriva ett system där spelarna själv får hitta på sina krafter och sedan förväntas vara kreativa när de beskriver hur de använder dem.DanielSchenström;n343226 said:Själv skulle jag ha ett erfsystem av mer traditionellt stuk om jag körde superhjältar, men jag är inte så mycket för att emulera mediet. Dels för att det är kul att förbättra och förändra sin karaktär. Många media, serier, böcker, filmer osv har ju ingen färdighetsförbättring men det är ju för att författaren kan låta en karaktär lyckas eller misslyckas efter vad som funkar bäst för berättelsen medans traddiga rollspel, som jag gillar, handlar om att öka sin chans att klara det man utsätts för som inte bryr sig om vad som skulle vara bäst rent dramatiskt sett.
Din bild inkluderar någon icke-srgb färgprofil och en av webbläsarna ignorerar den färgprofilen.Gurgeh;n343381 said:Och jag noterade nu att sidan ser helt olika ut i olika webbläsare. I Explorer ser den ut ungefär som jag förväntar mig. I Chrome är berättarens ansikte grisrosa och tröjan skrikigt neongrön. Märkligt!
Tack, jag ska försöka sparka på bilden när jag kommer hem, och se om jag kan lösa det.Jarl;n343383 said:Din bild inkluderar någon icke-srgb färgprofil och en av webbläsarna ignorerar den färgprofilen.
Ja, länken ser korrekt ut, oavsett läsare, medan visningsbilden ser olika ut. Jag hatar datorer!Rymdhamster;n343384 said:(Jag har samma upplevelse med färgerna här på forumsidan som du på explorer vs Chrome. Men på länken du gav ser färgerna likadanna ut oavsett browser)
(Supergänget verkar för övrigt jättekul om jag kommer att beställa ett exemplar så snart jag får tillfälle!)Monokel;n343391 said:Men Det är ju mer än sex år sedan Explorer las ner... Byt till en modern webbläsare!
Tack, det var visst så enkelt att jag bara behövde byta färgrepresentation och spara om. Nu har jag lärt mig två nya saker idag!Jarl;n343383 said:Din bild inkluderar någon icke-srgb färgprofil och en av webbläsarna ignorerar den färgprofilen.