Nekromanti [Supergänget] Märkvärdiga herrars förbund

rjonas

Hero
Lite impad av Supergänget samt inspirerad av League of extraordinary gentlemen (Black dossier kommer med posten inom kort) satte jag mig och stattade up rollfigurerna i serien. Hoppas det smakar.

Mr Hyde
Supersinnen 3
Superstyrka 2
Vara Dr Jekyll 1
Hårdhudad [omslag]
Värmesyn [byt till 5]
Flera motståndare [Effekt 2]

Allan Quatermain
Elefantbössa 3
Storviltjägare 2
Klärvoyant 1
Tuduki-pårökt [omslag]
Upplevt värre [byt till 5]
Prickskytt [Effekt 2]

Mina Murray
Intelligent 3
Ledarskap 2
Kapabel 1
Tillhygge [omslag]
Dominera män [byt till 5]
Oberörd [Effekt 2]

Captain Nemo
Uppfinning 3
Ubåten Nautilus 2
Besättningsmän 1
Oförskräckt sjöfarare [omslag]
Förberedd [byt till 5]
Förstärkningar [Effekt 2]

Hawley Griffin - Osynliga mannen
Mördare 3
Överraska 2
Synas 1
Sadist [omslag]
Förklädnad [byt till 5]
Försvinna [Effekt 2]

Vad ska ändras?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Poseur said:
Jadu har inget att lägga till men vart är Dorian Gray?
Förhoppningsvis är han utelämnad av den enkla anledningen att han, liksom Tom Sawyer, bara fanns med i den gräsliga pseudofilmatiseringen...

Poseur

Swashbuckler
Ja jo jag är medveten om det faktiskt men han är väl dock en liten bakgryunds sak i serien om jag inte minns helt korkat nu?

Om inte annat så slökollade jag på filmen när den gick för några dar sen och kom fram till att Dorian gray väger upp filmen helt och hållet. Även fast han är kassare porträtterad än resten av gruppen...

/poseur håller fast vid Gray.

krank

Poseur said:
Om inte annat så slökollade jag på filmen när den gick för några dar sen och kom fram till att Dorian gray väger upp filmen helt och hållet. Även fast han är kassare porträtterad än resten av gruppen...
Alltså, Dorian är ju den ende förutom möjligen Hyde som funkar. Hela resten av gruppen, framförallt Harker och Quatermain, har de ju bajsat i munnen på. Herr Gray hade åtminstone ingen förebild i serien, men till skillnad från Sawyer var han inte heller helt genomvidrig.

Den enda behållningen jag hade av filmen var liksom designen och effekterna. Plot och karaktärer var ju genomgående skitkassa.

Hursomhaver, om man ska göra stats till The League of Extraordinary Gentlemen (där översättningen "märkvärdiga" får tretusen pluspoäng från mig) så kan man inte inkludera bifigurer och annat löst folk som om de vore medlemmar av gruppen.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
krank said:
[...] men till skillnad från Sawyer var han inte heller helt genomvidrig. [...]

Plot och karaktärer var ju genomgående skitkassa.
Men krank... Tell us how you really feel!

(Ja, jag gillade filmen och skiter i serien. :gremwink: )

rjonas

Hero
Jag gillar faktiskt filmen för jag älskar äventyr. Filmen får två krumelurer av mig. Serien däremot är fantastisk! Fem krumelurer lätt. Lika bra som Watchmen. Enligt mig.

Det fina med serien är att alla är med. Till och med Conan (svensk!) och James Bond. Så Dorian Gray har sin plats och borde således stattas upp.

Fast först ska jag se om jag kan skapa Professor Cavorit, Doctor Fu Manchu och Professor Moriarty som skurkar.

Dilandau

Myrmidon
Poseur said:
Ja jo jag är medveten om det faktiskt men han är väl dock en liten bakgryunds sak i serien om jag inte minns helt korkat nu?
Dorian Gray finns med på omslaget till första boken, som ett porträtt (!) som hänger på väggen i bakgrunden.

Föresten, borde inte Mina ha någon sorts "Inte riktigt en vampyr"-förmåga?

rjonas

Hero
Dilandau said:
Föresten, borde inte Mina ha någon sorts "Inte riktigt en vampyr"-förmåga?
Mina har "knapp alls vampyr"-förmågan Dominera män. Men det är allt. Mina var svårast för hon är så diskret.

krank

rjonas said:
Mina har "knapp alls vampyr"-förmågan Dominera män. Men det är allt. Mina var svårast för hon är så diskret.
Indeed. I serien iaf. I filmen är hon ju ungefär lika diskret som Mr. Hyde. Det tycker jag är nästan det jobbigaste i filmen: De ska vara så förbannat övertydliga med allting. Och förklara alla referenser. "Phinneas Fogg, you know, from 'around the world in'..." - helt värdelöst. Fattar man inte referensen, ja då får man väl njuta av de delar av filmen man fattar då. Inte som att den var central för upplevelsen.

Och så det där med att de stämplar VAMPYRMONSTER i pannan på Mina. Vedervärdigt.

rjonas

Hero
krank said:
Indeed. I serien iaf. I filmen är hon ju ungefär lika diskret som Mr. Hyde. Det tycker jag är nästan det jobbigaste i filmen: De ska vara så förbannat övertydliga med allting. Och förklara alla referenser. "Phinneas Fogg, you know, from 'around the world in'..." - helt värdelöst. Fattar man inte referensen, ja då får man väl njuta av de delar av filmen man fattar då. Inte som att den var central för upplevelsen.
Japp, helt klart onödigt. Ingen förklarar vuxenskämten i barnfilmer. Jag brukar zona ut under fighting-scenerna men är inte ledsen för det.