Nekromanti Supergänget #6

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Om referenser

Perfekt, då har jag ett utseende också! :gremlaugh:

(Det där inlägget var lite före min tid, men jag borde naturligtvis ha sökt först. :gremsmile:)

/Dimfrost

Man Mountainman

Storsvagåret

Jag ska göra Thorque, superhjälten som får sina krafter från att ha förläst sig på China Mievilles Perdido Street Station där det finns torque-smittade länder (ungefär radioaktiva ödemarker, fast mycket värre)

Fast när det gäller "thorque" så är väl risken att folk helt enkelt tror att det är en referens till kraftmoment.

/Dnalor

Dewil

Skrivbordsgeneral

Jag ska göra Thorque, superhjälten som får sina krafter från att ha förläst sig på China Mievilles Perdido Street Station där det finns torque-smittade länder (ungefär radioaktiva ödemarker, fast mycket värre)

Fast när det gäller "thorque" så är väl risken att folk helt enkelt tror att det är en referens till kraftmoment.
I de torque-besmittade ödemarkerna är gravitationsfältet klart uppfuckat. Alla längre än ungefär en meter känner på vissa ställen av en hävstångseffekt vilket leder till att man faller omkull, tvingas gå och spänna bålen för att hålla emot eller helt enkelt knäcker ryggraden och dör. I torque-länderna är daggmasken kung.

Dewil

Insignia

Swashbuckler

Jag tänkte på keltiska halsringar :gremblush: