Ball fråga:
Vilken är den coolaste superhjälteförmågan?
Förnimmelseförmågor; typ röntgensyn, tankeläsning, superhörsel, kunna se in i forn- eller framtiden. Sånt som gör att man tar sig till knipan, men som inte hjälper en så mycket när man väl är där (en cooling skall ju klara det själv). Coolast av alla förnimmelseförmågor är nog... Lukt. Såsom Lobo och liknande; att när man väl fått någons vittring, då kan man spåra dem som en djäkla galning.
Vilken superhjälteförmåga skulle du vilja ha?
Illusionsförmåga, faktiskt. Det finns en marvelskurk som heter Mastermind; han är typ en ful, snuskig gubbe, men han framställer sig själv helst som en extremt snoffsig version av sig själv. Men allt är illusioner; typ, jag skulle kunna låtsas vara din pojkvän hemma i ditt vardagsrum, fastän du i själva verket skulle kunna ligga bunden hemma i min... örm... finns det något sätt för mig att avsluta den här meningen utan att du polisanmäler mig?
:^) En sådan där fullständig illusionsförmåga; där man kan få folk att slåss mot varandra i tron om att de är varandras fiender, där ljud, lukt, känslor och hela skiten kan simuleras; det är nog en förmåga som fuckar upp ens hjärna till slut. Ungefär som att vara osynlig; liksom, hur lång tid skulle det ta innan man utnyttjade den förmågan i oädla syften?
Jag vill faktiskt bara ha förmågor som gör en till superskurk till slut. Sån't som man knappt kan använda i goda syften.
Vilken är din egna "superhjälteförmåga"?
Jag kan typ onanera sex-sju ggr om dagen (nja, dygnet, åtminstone). Jag borde uppträda på cirkus, eller något.
eller
Jag kan röka hur mycket som helst utan att bli beroende. Jag har värsta immunitetsfaktorn mot beroende. Jag har liksom
försökt bli beroende hur många ggr som helst, både genom att superbolma som en galning en kort period, eller genom att följa någon sorts låtsasrutin bara för att locka fram ett gensvar hos kroppen, men inget funkar. Så fort jag tröttnar på att röka, så slutar jag. Jag äger.
eller
Jag tycker inte göteborgare är roliga. Typ, om det kom en superskurk som hette Götte-bårgar'n så skulle han kunna lamslå landets poliskår genom att säga saker som "vedt ni vicket djuur som
kråckar mäst i hewla Aff-rickas djungäll? Jo, dä e la
kråck-o-diilän!" men jag är den enda som inte skulle garva, jag skulle bara låsa in honom och typ mordbränna honom och säga att han ramlat i fyllecellen.
eller
Jag är övernaturligt dålig på att skriva så att det ser ut som Göteborgska. Måste vara någon del av hjärnan på mig som muterats.