Nekromanti Superhjältar i Gondica

Hybris

Veteran
Re: Kingpin

Minotaurbossen kanske likt den amerikanska maffian tar hjälp av de fackföreningar dvs gillen som kontrollerar en stor del av Vidonias arbetsstyrka. Med hjälp av hot och mutor har en stor del av stadens mästare hamnat under hans hovar. Både arbetarmuskler och hotet om bojkott och sabbotage gör att denna minotaurboss har kunnat klättra högre inom den sociala hierarkin än vad annars brukar vara möjligt för hans gelikar. Kontrollen över speciellt hamnens stuvargille ger bossen en stark maktpossition gentimot såväl köpmän, som befolkning och i slutändan den officiella makten.

The_Gorger

Hero
Re: Kingpin

Jepp.

I "Dude" figurerar en liten biroll vid namn Ägget, som är en 700 kilos minotaur. Tänk 300-400 kilos människa. Det är alltså någon som knappt kan röra sig.

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">Han är en av missfitsen på Det vardrypande rövhålet, Ladreburgs utan tvekan tjaskigaste pub.</font></td></tr></table>

Nightowl

Champion
Den bortglömde, den uppenbare...

Att vi bara kunde glömma! Han är ju den man borde tänkt på först! :gremcrazy:

Fångad i en värld han inte var med om att skapa -
Howard the Duck!

Gondica-varianten skulle förstås ha kunnat komma från Ereb Altor och vara en Drakar och Demoner-anka, men jag postulerar att han i själva verket kommer från en fantasyvärld som en kille från Enskede gjorde till sin EDD-kampanj ungefär samtidigt som Monsterboken I kom ut.

Jag postulerar också att Gondicas motsvarighet till Nexus of All Realities ligger ute i Maden, bara för att det skulle koppla Madenburg till New Orleans i det allmänna popkulturella medvetandet och eventuellt landa mig ett gig i Trollywood.

Apperopå inget: Howard debuterade ju i serien om Man-Thing (mer specifikt i tidningen Giant-Sized Man-Thing, som måste ha den mest missvisande titeln i Kosmoversum), och han ser ju ut som man förväntar sig att en styggelse ska göra och har ju en ball och oväntad superkraft, att bli höggradigt frätande när folk blir rädda för honom.

Erik

Edit: Nä, det var tydligen inte i tidningen med det corny namnet som Howard debuterade. Men erkänn att följande text, om Man-Things olika äventyr, hämtad från hans Wikipediaartikel ovan, känns ganska Gondica?:
In one story (#13–14), an astral pirate ship headed by Captain Fate, ended up in the Nexus. A scientist, Dr. Maura Spinner, was the reincarnation of a pirate queen and both were linked with a satyr named Khordes. In a controversial ending which Gerber expressed regrets about having written, Spinner stayed with Khordes.
(mina kursiveringar)