Nekromanti Superhjälte Projekten

Troberg

Sinister eater
Re: För mycket stenar

Så sant. Jag tänker minska till 2% eller 1% så att det bli inte så många personer med super krafter.
Jag tycker att även det låter väldigt mycket. I en sketen, usel, pissig, inavlad, stinkande avskrädeshåla som Borlänge skulle även 1% innebära 500 pers med superkrafter, vilket känns väldigt mycket. 5 personer på den befolkningen känns ner lagom, dvs 1 på 10 000. Det skulle i så fall innebära att Sverige skulle ha cirka 800-900 personer med superkrafter. Betydligt mer rimligt.

Pom

Swashbuckler
Kanske lagom stenar

Jag tänker minska till 2% eller 1% så att det bli inte så många personer med super krafter
Det beror ju på lite vad som menas med "har superkrafter". Om det innebär att gubben är fullt medveten om och behärskar uppenbart övernaturliga grejer blir även enstaka procent en väldigt stor och framträdande del av befolkningen. Men om andelen inkluderar inte bara spektakuklära superhjältar utan också folk som har stenen som lampa i ladugården, folk som mödosamt håller på att lära sig subtila krafter, och folk som har någon liten bonus de knappt är medvetna om tycker jag att några procent är fullt rimligt.

Master Pelle

Warrior
Lagom mängt superhjältar håller balans

Jag tycker att även det låter väldigt mycket. I en sketen, usel, pissig, inavlad, stinkande avskrädeshåla som Borlänge skulle även 1% innebära 500 pers med superkrafter, vilket känns väldigt mycket. 5 personer på den befolkningen känns ner lagom, dvs 1 på 10 000. Det skulle i så fall innebära att Sverige skulle ha cirka 800-900 personer med superkrafter. Betydligt mer rimligt.
Hmm ok. Då får jag skriva om den lite.

Men här är lite teaser vad som hände i världen i olika tidsåldra.

KRONOLOGIK
1913: Kraftstenar faller ner och spritt över hela Jorden.
1919: Amerikaner Jason Mattson har hittat krafstenen och han blev den första superhjälte i historia och han kallas sig för Justice Man.
1923: Den första superskurken var en vetenskapliga boven Dr. Kain Tynius som senare tid hittade kraftstenen och han blev den mest främste brottslig i hela världen. Han började kallade sig för Dr Kainous och han blev Justice Man ärkefiende nummer ett.
1927-1939: Den tiden har börjat förekomma fler superhjältar och superskurka men flesta av dom var bara normala människor. Denna tidernas blev känd som Superhjältarnas Era.
1931: Justice Man fått plötslig sin första medhjälpare som kallas sig Incredibly Boy.
1935: Justice Man grundade den första superhjälte orginasation som kallas American Justice Force eller förkortning AJF.
1936: Engelska mannen vid namn Sir James Walyton hittade kraftstenen och han blev den första brittiska superhjälte som kallas Justice Knight.
1937: Justice Knight bildade sin egen superhjälte grupp som kallas Brittian Heroes.
1941: Den svenska mannen Johnas Höglund blev den första superhjälte i Sverige. Johnas avskydde nazister begrund deras orättvisor mot folket så att han startade personlig krig mot nazister. Begrund av hans attitude mot nazister blev han inte speciellt populär hos sina landsmen begrund att dom vill hålla neutral till Tyskland. Johnas börjat istället hjälpa till sina grannar som Norge och Danmark. Han blev vän med den norske superhjälte Olson Larsen som kallas sig Sne Viking och danska superhjältinna Hanne Haugen, tillsammans kallas dom Skandivaniska Kämpar som kämpa mot Tyskland.
1942: Den engelska superhjälten Justice Knight och hans superhjälten gruppen Brittian Heroes börja hjälpa Brittiska armen mot Tyskland.
1943: Adolf Hitler började bildade en loyala elit soldater som kallas Hitlers Mächtig Hand som består mest av vältränat soldater som har kraftstenen förmågor.
1944: Justice Man och några hans medlemmar hjälpte till England mot Tyskland.