Nekromanti Surfplatta, igen

Vimes

Sillkung
Så, jag ska köpa en surfplatta. Nu kommer väl Android vs Apple-kriget bryta ut, men: vad ska jag skaffa?

Relevanta upplysningar:
1. Jag ska använda den huvudsakligen till att läsa (och då menar jag aktivt läsa, sätta bokmärken, kanske göra kommentarer) PDF:er och andra elektroniska dokument (som i princip är bildlösa). Bra hantering för det är ett krav.
2. Jag är inte en avancerad användare.
3. Massivt utbud av appar är inte så viktigt. Men lite grejer är ju kul.
4. Jag har kort tålamod med grejer som inte funkar, är sega eller svårnavigerade.
5. Jag är student (och inte rik alltså).

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Vimes said:
Så, jag ska köpa en surfplatta. Nu kommer väl Android vs Apple-kriget bryta ut, men: vad ska jag skaffa?

Relevanta upplysningar:
1. Jag ska använda den huvudsakligen till att läsa (och då menar jag aktivt läsa, sätta bokmärken, kanske göra kommentarer) PDF:er och andra elektroniska dokument (som i princip är bildlösa). Bra hantering för det är ett krav.
2. Jag är inte en avancerad användare.
3. Massivt utbud av appar är inte så viktigt. Men lite grejer är ju kul.
4. Jag har kort tålamod med grejer som inte funkar, är sega eller svårnavigerade.
5. Jag är student (och inte rik alltså).
Nu kommer jag att bli skjuten, men jag rekommenderar en Kindle. Bra batterie-tid, billig, du kan surfa på den i princip i hela världen och den är superbra att läsa på.

Vimes

Sillkung
Tony.M.Meijer said:
Nu kommer jag att bli skjuten, men jag rekommenderar en Kindle. Bra batterie-tid, billig, du kan surfa på den i princip i hela världen och den är superbra att läsa på.
Superbra att läsa PDFer på?

Jarl

Hero
Vimes said:
Tony.M.Meijer said:
Om du står ut med vara svartvitt och seg som sirap så ja.

G

Guest

Guest
Vimes said:
Tony.M.Meijer said:
Haha, verkligen inte. Det suger arsle att läsa PDF:er på kindle. Om de bara består av enspaltig text och saknar grafik så funkar det väl, hjälpligt... typ.